برگزاری ۳۰۰ کارگاه تخصصی برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

۳۰۰ کارگاه تخصصی برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با تلاش مربیان کانون پرورش فکری، برگزار می‌شود.

مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام کارگاه‌های اوقات فراغت با ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، مهارتی و علم و فناوری با شعار تابستونتو بساز از ۱۶ خرداد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای شرکت در کارگاه‌های تابستانی تا پایان خرداد ادامه دارد افزود: مراکز ثابت کانون در شهرستان‌های بیرجند، قائنات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، نهبندان، درمیان و سربیشه، برپایی کارگاه‌هایی شامل قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، قرآن، شاهنامه‌خوانی، خوشنویسی، خبرنگاری، سرود، تئاتر، شعر، آشنایی با هنر اسلامی، تندخوانی، مهندسان کوچک، رصد ستارگان، موسیقی، نمادشناسی تصاویر و روبیک را تدارک دیدند.

مظفری بیان کرد: هم کنون در استان ۱۲ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی‌هنری کانون به محل سکونت خود از عناوین، زمان تشکیل و هزینه کارگاه‌ها مطلع و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: هم اکنون ۱۷ هزار و ۵۸۵ نفر از کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عضو کانون پرورش فکری هستند که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آنان در کارگاه‌های تخصصی شرکت می‌کنند.

مظهری گفت: کاروان پیک امید با هدف ارائه خدمات کانون، در ایام تابستان به مناطق مرزی و کم‌برخوردار استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و زیرکوه اعزام می‌شود.


وی افزود: همچنین قرار است از ظرفیت نوجوانانی که توانمند‌هایی دارند به عنوان مربی برای آموزش به همسالان خود در مراکز کانون پرورش فکری استفاده کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: تابستان امسال حدود ۲۰۰ نفر از اعضای ویژه و فعال کانون‌های پروشی فکری استان به اردو‌های خارج از استان اعزام می‌شوند. 

مظهری با اشاره به کم بودن مراکز کانون پرورش فکری در شهرستان بیرجند نسبت به جمعیت بالای آن اظهار کرد: هم اکنون در بیرجند سه مرکز فعال است و یک مرکز هم در منطقه مهرشهر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.