حماس: بلینکن مانعی برای توافق آتش‌بس است

سخنگوی حماس با اشاره به موافقت این جنبش با پیشنهاد آتش‌بس شورای امنیت، وزیر خارجه آمریکا را مانعی بر سر توافق آتش بس دانست.

اسامه حمدان، نماینده ارشد حماس امروز سه شنبه مدعی شد که حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا مانع از روند توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی می‌شود.

حمدان با تأکید بر اینکه «بلینکن» یکی از موانع دستیابی به توافق است، گفت: «بلینکن تنها بر اساس میل (رژیم) اسرائیل عمل می‌کند. مشکل در کل، موضع آمریکا است و بلینکن باید دقیق‌تر باشد. تلاش برای تحت فشار قرار دادن میانجی‌گران، موضع حماس را تغییر نخواهد داد.»

پیش از این، بلینکن اطمینان داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «تعهد مجدد» خود را به پیشنهاد آتش‌بس غزه که توسط ایالات متحده و با تایید شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است، تأیید کرده است.

گفته می‌شود قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت شامل آتش‌بس دائم در غزه، خروج کامل نیرو‌های اشغالگر از این باریکه، مبادله اسرا، بازسازی غزه و بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است.

قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به ۹ رای از آرای ۱۵ عضو این شورا بدون مخالفت یا وتوی اعضای دائم آن شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، چین و فرانسه نیاز دارد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست روز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۶:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دشمن اول فاستین آمریکاست دوم اسرائیل است آمریکا چیزی به نفع اسرائیل نباشدقبول نمیکند
آخرین اخبار