تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان

تفاهم نامه همکاری میان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه کردستان روز سه شنبه در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه منعقد شد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت کردستان در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی و با هدف استفاده از امکانات طرفین و گسترش دانش اجرا می‌شود.

بختیار خلیقی با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم نامه ۲ سال است، افزود: آشنایی دانشجویان فنی و مهندسی با محیط کار، جذب نیروی بومی به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحد‌های صنعتی و معدنی، مشارکت در انجام پروژه‌های فناورانه و فراهم کردن زمینه مناسب برای ترغیب دانشجویان به رشته‌های فنی و مهندسی و تامین نیاز نیروی انسانی واحد‌های تولیدی استان و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است. 

قادر زاده رییس دانشگاه کردستان نیز در این آیین گفت: از طریق ارتباط خوب با اداره کل صمت میتوان بسیاری از چالش‌های  موجود در داخل و خارج از دانشگاه را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه هر تفاهم نامه ای زمانی تاثیرگذار خواهد بود که عملیاتی شود افزود تفاهم نامه صمت با دانشگاه کردستان در بخش‌های حقوقی و پژوهشی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و اگر مفاد آن اجرایی شود بسیار موثر خواهد بود.

در این نشست مطرح شد که ۷۵ دانشگاه در سطح کشور در دفترچه پذیرش دانشجو  بورسیه صنعتی لحاظکحرده اند که متولی اصلی این مهم نیز ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان هاست ومیطلبد در کردستان نیز چنین اقدام مهمی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.