وجود بیش از ۴۰ عنوان کتاب با موضوع کشاورزی در کتابخانه‌های کوهبنان

مسئول کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: بیش از ۴۰ عنوان کتاب با موضوع کشاورزی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان موجوداست.

خلیل الله باقی زاده مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان به مناسبت هفته جهادکشاورزی ضمن تبریک این مناسبت به کشاورزان، باغداران و متولیان جهادکشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به گستره مخاطبان جهاد کشاورزی این حوزه ظرفیت‌های خوبی برای ترویج کتابخوانی میان جامعه کشاورزان، باغبانان و روستاییان شهرستان داردکه با تحقق اهداف آن می‌توان به بخش بزرگی از مردم که بیشتر شغل کشاورزی دارند، خدمات کتابخوانی ارائه کرد.

 وی با اعلام اینکه در جامعه ما کمبود علم و دانش یکی از دغدعه‌های اصلی است، کتاب به رفع این دغدغه کمک می‌کند،  افزود: هر جامعه‌ای که با کتاب مأنوس شده مسائل و مشکلاتش کمتر است، پس باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه ما عملی شود.
 
مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان تصریح کرد: جهاد کشاورزی که سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی دارد، می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی تاثیرات قابل توجهی داشته باشد؛ بنابراین کتاب‌هایی که معطوف به حوزه فرهنگ تولید، مصرف و توزیع انرژی هستند، می‌توانند در این حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه حوزه دانش کشاورزی و منابع طبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان داشت: حدود ۴۰ کتاب در این موضوع در دو کتابخانه عمومی شهرستان کوهبنان ثبت شده است؛ که امیدواریم اقدام از سطح سازماندهی موضوعی منابع مکتوب کشاورزی در کتابخانه عمومی فراتر رفته و به خدمات دهی فرهنگی بیشتر وگسترده‌تر به جامعه هدف منجر شود.

باقی زاده افزود: کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارند با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی، تربیتی و پرورشی در بین کشاورزان و کارمندان جهاد کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه فضاها، امکانات و تجهیزات بلااستفاده دولتی و غیر دولتی برای توسعه کتابخانه‌های روستایی و پیشخوان‌های کتاب در روستاها، آموزش و ارائه مشاوره‌های لازم به مسئولان فرهنگی جهاد در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید در بین کارمندان جهاد کشاورزی و کشاورزان همکاری کند.

وی تصریح کرد: در اختیار گذاشتن امکانات جهاد کشاورزی برای برنامه‌های ترویجی، تشویق و ترغیب اهالی روستا‌ها به ویژه کشاورزان و کارمندان جهاد به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی مسئولین جهاد کشاورزی و ایجاد امکانات برای شرکت کارکنان و خانواده‌های کارکنان جهاد کشاورزی در جشنواره‌های کتابخوانی از جمله مطالبات متولیان فرهنگی از سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص است.

باقی زاده گفت: هرسال با همکاری نهاد‌های فرهنگی جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب برگزار می‌شود و هدف از آن نیز مبناسازی برای مطالعه در روستا‌های کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد، اتفاقات خوبی دراین خصوص رخ دهد و در حوزه ترویج کتابخوانی مدیریت جهادی جهاد کشاورزی شهرستان الگویی برای دیگر نهاد‌های اجرایی شهرستان کوهبنان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار