رییس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران گفت: اعمال تحریم‌های بین‌المللی از جمله مهم‌ترین عوامل چالش صادرات فرش هستند.

سید مرتضی حاجی آقا میری رییس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران شامگاه دوشنبه در آیین نکوداشت روز جهانی صنایع‌دستی و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی در اهواز به دلایل کاهش صادرات فرش دستباف اشاره کرد و اعمال تحریم‌های بین‌المللی را از جمله مهم‌ترین عوامل این چالش برشمرد.

او افزود: راه توسعه و نجات صادرات فرش دستباف حضور در بازارهای هنری است تا از این طریق فرش دستباف ایران در مجامع هنری کشور و بین‌الملل به عنوان یک هنر پذیرفته شود.

حاجی آقا میری با تاکید شناخت دقیق سلیقه جوامع و بازارهای هدف یادآور شد: باید نزدیک‌ترین سبک را به سلیقه هدف نزدیک کرد و با ایجاد خلاقیت و نوآوری بتوان حضور خود را در بازار به تثبیت رساند. 

رییس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران با یادآوری اینکه توسعه پایدار بدون صادرات و اشتغال پایدار ممکن نیست گفت: برای حفظ اشتغال پاایدار در حوزه فرش نیاز به صادرات دارد از این رو باید به راه‌های درست ورود به بازارهای جهانی با عنوان استفاده از تجارت هنر، دست پیدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت فرش دستباف ایرانی توضیح داد: فرش دستباف و صنایع دستی نشانه‌های ملی ایران هستند و کاربرد زیادی در دیپلماسی فرهنگی و حفظ ساختار اجتماعی ایران دارند علاوه بر این فرش دستباف از منظر فرهنگی و هنری، ایران را نمایندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.