ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان‌ و بلوچستان ۳۶ درصد افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در دولت سیزدهم ظرفیت تولیدمرغ با رشد ۳۶ درصدی به حدود ۵۵ هزار تن رسیده است .

مهدی حسینی  گفت: از ابتدای دولت سیزدهم، ارتقای ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی  گفت: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با افزایش تعداد واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی به ۴۰۰ واحد،ظرفیت تولیدمرغ با رشد ۳۶ درصدی به حدود ۵۵ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: نهضت توسعه واحدهای مرغداری گوشتی و تخمگذار با مشارکت حداکثری بخش خصوصی در دوره یک‌هزار روزه دولت خدمت با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال،روند رو به رشدی به خود گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تا قبل دولت سیزدهم استان با ۳۰۰ واحد مرغداری حداکثر ۴۱ هزار تن در سال توان تولید گوشت مرغ را دارا بود.

وی ادامه داد: روند توسعه واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان با نگاه به صادرات کماکان با مشارکت بهره برداران ادامه داشته و در حال حاضر ۳۲۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۶.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۸ درصد در حال ساخت و ساز است.

برچسب ها: مرغداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار