وقتی اسکله دریایی ژست حقوق بشری آمریکارا در غزه رسوا کرد!

یک تحلیلگر در بحبوحه پروپاگاندای رسانه‌ای غرب درباره نقش اسکله دریایی آمریکا در کاهش آلام انسانی در غزه با هدف برملا ساختن فریب افکار عمومی جامعه جهانی از سوی واشنگتن پرداخته است.

 با گذشت ۸ ماه از جنایات وحشیانه اشغالگران در نوار غزه و تشدید خشونت‌های گاه و بی‌گاه این رژیم ضد اهالی کرانه باختری همزمان با اوج گیری تعدی ضد خاک لبنان، دیگر در برابر دیدگان جهان، اشک تمساح واشنگتن برای غیرنظامیان در باریکه و همدستی با رژیم سفاک صهیونیستی در قتل و کشتار پوشیده نیست.

در همین ارتباط،  یک پایگاه خبری در گزارشی به شیطنت رسانه‌ای دولت جو بایدن، در ایجاد «اسکله دریایی شناور» در سواحل نوار غزه به بهانه کمک رسانی به آوارگان فلسطینی در پی راهبرد شورای جنگ صهیونیست‌ها در ایجاد قحطی مصنوعی و گرسنگی کاذب پرداخته و ابعاد پنهان طرح خدعه رسانه‌ای کاخ سفید را برملا ساخت.

 با افزایش دامنه احساسات ضد صهیونیستی در سرتاسر جهان پس از جنایت اشغالگران در رفح و نسل کشی در کمپ‌های آوارگان، جو بایدن باهدف پنهان کردن نقش کاخ سفید در همدستی با اسرائیل در نسل کشی، سیاست قحطی و مبرا کردن خود از ننگ هولوکاست انسانی در غزه در برابر افکار عمومی جهان، سناریوی موسوم به «اسکله دریایی شناور» با هدف فریب جامعه جهانی به بهانه امدادرسانی به گرسنگان در غزه رونمایی کرد.

 واشنگتن با هدف ژست حقوق بشری و تزئین وجهه بین المللی خود در برابر خشم و فشار آزادیخواهان جهان و حامیان فلسطین همزمان با خیزش جنبش‌های طبقه متوسط آزادیخواه در اردوگاه خود و اروپا اقدام به طرح خدعه رسانه‌ای اسکله شناور امدادرسانی در سواحل غزه کرد.

واشنگتن سناریوی دوم خدعه امدادرسانی خود را پس از آن رونمایی کرد که سناریوی نخست خود؛ یعنی، خدعه تبلیغاتی «هلی برن مواد غذایی» به غزه با مشارکت متحدان عربی خود با تلفات انسانی و عدم اقناع افکار عمومی با شکست مواجه شد.

 واشنگتن به رغم وجود گذرگاه‌های زمینی امدادرسانی مختلف از جمله در نوار مرزی با مصر با هدف تسریع در کمک رسانی به گرسنگان و آوارگان در غزه نه تنها فشاری به کابینه نتانیاهو در بازگشایی آنها تحمیل نکرد، بلکه با چشم پوشی از آن، بلکه به جنایت ارتش اشغالگران در هدف قراردادن کارمندان چندملیتی امداد سازمان جهانی یونیسف (آشپزخانه مرکزی جهانی) نیز چراغ سبز نشان داد.

 اسکله شناور به اصطلاح امدادرسانی آمریکا در آب‌های باریکه غزه نه تنها باری از حجم ده‌ها هزار گرسنه آواره فلسطینی بر نداشت، بلکه، سناریوی طرح احداث اسکله شناور با خیزش تظاهرات خشم حامیان فلسطین در همبستگی جهانی ضد گرسنگی در غزه، سرپوشی برای ادامه نسل کشی ارتش این رژیم در باریکه همزمان با ممانعت عامدانه از بازگشایی گذرگاه‌های غذا و دارو به بهانه اسکله شناور آمریکایی شد.

سازمان غذا و دارو پس از چراغ سبز کاخ سفید به اسرائیل در بمباران دو انبار مواد غذایی این سازمان جهانی همزمان با نسل کشی در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه از توقف فعالیت توزیع غذای این سازمان از طریق اسکله ادعایی آمریکا خبر داد.

در همین ارتباط، «سیندی ماکین»، مدیر برنامه غذا وابسته به سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS آمریکا علت تعلیق موقت توزیع غذا از طریق اسکله شناور کمک رسانی آمریکا را نگرانی از امنیت و جان کارمندان خود پس از بمباران روز گذشته در کمپ النصیرات و انهدام دو انبار مواد غذایی و زخمی شدن یکی از کارکنان خود ادعا کرد.

ارتش «کودک کش» رژیم صهیونیستی درست پیش از چند ساعت از اعلام خبر تعلیق فعالیت امدادرسانی ادعایی از اسکله آمریکایی از طرف مدیر برنامه جهانی غذا، با خلق جنایت هولناک دیگری در بمباران کمپ آوارگان فلسطینی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، دست کم ۲۷۰ فلسطینی را شهید و بیش از ۶۹۸ تن دیگر را مجروح کردند.

اسکله شناور امدادرسانی در غزه؛ خدعه رسانه‌ای کاخ سفید به روایت آمار

تحلیلگر این پایگاه خبری در بحبوحه پروپاگاندای رسانه‌ای غرب درباره نقش اسکله دریایی آمریکا در کاهش آلام انسانی در غزه به گزارش دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه درباره آمار امدادرسانی با اسکله آمریکایی با هدف برملا ساختن فریب افکار عمومی جامعه جهانی از سوی واشنگتن پرداخته است.

در همین ارتباط، این گزارش می‌افزاید: بلافاصله با تعلیق فعالیت کمک رسانی از این اسلکه از سوی سازمان برنامه و غذای سازمان ملل، دفتر اطلاع رسانی نوار غزه در گزارشی نه تنها «از بی‌فایده بودن این اسکله» در کاهش رنج و گرسنگی غیرنظامیان در غزه پرده برداشت، بلکه «وجود این اسکله با وجود گذشت یک ماه و نیم از احداث آن در آب‌های غزه، با گسیل ۱۲۰ بار مواد اساسی آوارگان را بسیار ناچیز و کم اهمیت دانست.»

 احداث اسکله شناور امدادرسانی «خدعه انسانی» دولت جو بایدن برای فریب افکار عمومی جهانی بود تا با انحراف جامعه جهانی از نسل کشی رژیم «کودک کش» صهیونیستی در غزه سرپوشی برای موضع «بی‌طرفانه» واشنگتن و «بری کردن نقش خود» از همدستی با جنایات سبوعانه صهیونیست‌ها ضد اهالی ما در غزه فراهم کند.

تحلیلگر شهاب با پرده برداری از ماهیت منافقانه واشنگتن در حوزه حقوق بشری در جهان اضافه می‌کند: «اگر دولت آمریکا واقعاً به دنبال کاهش رنج‌های فلسطینی‌ها در فاجعه قحطی در غزه بود، با تحمیل فشار خود علیه اشغالگران در بازگشایی گذرگاه‌های زمینی ورود کمک‌های دارویی و غذایی با هم افزایی دولت مصر را تضمین می‌کرد و برای بزک کردن چهره کذب ادعای کمک انسانی صهیونیست‌ها از طریق ادعای تسهیل در افزایش ورود کاروان‌های امدادی به داخل غزه از طریق مصر از زبان مقامات خود متوسل نمی‌شد.»

در پایان این  پایگاه خبری  آمریکا را شریک بلافصل و همدست اشغالگران در وضعیت فاجعه بار آوارگان فلسطینی در ممانعت از ورود کمک‌های اساسی به غزه با نمود وضعیت جاری قحطی در باریکه می‌داند.

شهاب فلسطین بار دیگر پیش از وقوع فاجعه دیگر انسانی از جامعه جهانی خواستار تسریع در تسهیل امدادرسانی غذایی و دارویی آوارگان با کمک به وزارت بهداشت و ارگان‌های خدماتی در باریکه شد.

گفتنی است که اسکله دریایی آمریکا در نزدیک سواحل غزه در اواسط ماه می‌میلادی گذشته احداث شد و صرفاً برای یک هفته به بهانه‌های واهی آمریکا پیش از توقف عامدانه آن، فعالیت کرد و به گواه دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نقشی در کاهش آلام انسانی و گرسنگی در غزه با ادامه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها با گذشت نهمین ماه میلادی از جنایت در غزه نداشته است.

منبع:  مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار