بانکی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای جلوگیری از سقوط به سیاه‌چاله جمعیت باید الگوی فرزند سوم، چهارم و پنجم را تقویت کنیم

نماینده مجلس گفت: برای اینکه در سیاه‌چاله جمعیت نیفتیم باید الگوی فرزند سوم، چهارم، پنجم و تولد فرزند در بالای ۳۵ سالگی باید تقویت شود.

امیرحسین بانکی‌پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: دو سال از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌گذرد و ما تصور نمی‌کردیم بعد از دو سال آثار این قانون نمایان شود، چون تغییر رفتار اجتماعی بسیار سخت است.

وی اظهار کرد: سی سال جامعه به سمت تنظیم خانواده رفت و این مسیر در زیرساخت‌های مسکن، حقوق و دستمزد و در همه جا تنیده شده بود و فرهنگ‌سازی‌های گسترده‌ای صورت گرفته بود که مردم یک یا دو فرزند داشته باشند.

نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: تغییر ریل سی سال در دو سال بسیار سخت بود، اما پس از دو سال شاهد بودیم علی‌رغم فشار اقتصادی بر مردم و سرمایه اجتماعی پایینی که رخ داده بود مردم را راضی کردند و تغییر رفتارشان را نمایان کردند و در ۱۵ استان نرخ باروری رو به افزایش گذاشت این در حالی است که در هفت سال گذشته نرخ باروری هر سال کاهشی بود، اما الان سیر افزایشی خود را آغاز کرده است.

وی گفت: الگوی فرزند سوم، چهارم و پنجم به‌طور معناداری افزایش یافته و نسبت به چهار سال پیش الان بیست درصد جامعه فرزند سوم دارند در صورتی که قبلا ۱۶ درصد جامعه فرزند سوم داشتند.

بانکی‌پور افزود: برای اینکه در سیاه‌چاله جمعیت نیفتیم باید الگوی فرزند سوم، چهارم و پنجم را تقویت کنیم همچنین تولد فرزند در بالای ۳۵ سالگی باید تقویت شود و این موضوع در کشور‌های دیگر هم رخ داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم تصریح کرد: در کشور ما فرهنگ‌سازی شده بود که در سن بالای ۳۵ سال بارداری رخ ندهد، اما در همه دنیا عمده بارداری‌ها در این سن و سال است و در اغلب استان‌های ما پس از اجرای قانون جوانی جمعیت بیشتر ولادت‌ها در سنین ۳۵ تا ۴۰ سال است و این الگو شکسته شد، چون چاره‌ای جز این کار نداشتیم.

نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: بخش زیادی از اتفاق مبارکی که افتاده بابت همکاری گروه‌های مردمی و بخشی از مدیران است که به‌طور جدی متوجه این مسئله شدند و پای کار ایستادند و امیدواریم بقیه مدیران هم از خواب غفلت بیدار شوند و مسئله بحران جمعیت را جدی بگیرند.

بانکی‌پور اظهار کرد: رسانه‌ها کمک کنند و به‌جای تکه انداختن و گوشه زدن ببینند این یک بحرانی فراتر از سیاست، حکومت و حتی عقیده است، چون یک بحران سرزمینی است و هر کسی با هر فکر و علاقه‌ای به ایران باید بداند که اگر در پنج سال آینده تغییر رفتار ما جدی نباشد به داخل سیاه‌چاله پیری جمعیت می‌افتیم که بزرگترین ابربحران تاریخ ایران زمین خواهد بود و تا ۱۵۰ سال آینده نمی‌توانیم از این سیاه‌چاله نجات پیدا کنیم آن‌وقت هر دولت، حکومت و هر آیینی که مردم داشته باشند آن را از  دست خواهند داد.

وی تاکید کرد: اگر ایران به تمام موفقیت‌ها برسد، اما وارد سیاه‌چاله جمعیتی شود همه موفقیت‌هایش را از دست می‌دهد لذا هر کسی در هر مرام و تفکر و هر آرزویی که دارد باید بداند شرط تحقق آن آرزو، جوانی ایران است حتی اگر عقیده‌اش ۱۹۰ درجه با عقیده فعلی حاکمان جامعه فرق کند.

عضو فراکسیون جوانی و جمعیت بیان کرد: پنجاه درصد از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اجرا شده و بخش‌های زیادی را وزارت بهداشت اجرایی کرده، اما آن مراکزی که مرکز ثقل هستند آن را هنوز اجرایی نکرده‌اند و رئیس‌جمهور فقید در این زمینه به درستی تذکر دادند، چون سقط ربطی به بحث جمعیت ندارد چراکه سقط یعنی جنگ با بشریت و انسانیت و یکی از بلیات و تراژدی‌های جهان معاصر است و لکه ننگی بر دوران مدرنیته است که متاسفانه وقتی کشور ما وارد برنامه توسعه مشابه با مدرنیته شد دچار این بلیه شد.

بانکی‌پور اظهار کرد: در سقط مسئله فراتر از اینکه جمعیت را کم کند این است انسانی که نمی‌تواند از خودش دفاع کند را بکشند و هیچ‌کس هم از حقش دفاع نکند آن هم در دنیایی که دائم حرف از حقوق بشر می‌زنند، اما از حق جنین دفاع نمی‌کنند.

نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: باید جلوی سقط را بگیریم و متاسفانه باید بگویم آمار‌های سقط در دنیا بیست برابر آمار کشته‌های کرونا در اوج پاندمی بود البته در ایران به آن حد نبود، اما آمار بسیار تکان‌دهنده‌ای بود حداقل شش الی هفت برابر کشته‌های کرونا در زمان اوج همه‌گیری این ویروس بود. 

بانکی‌پور گفت: اگر با همین سبک جلو برویم در سال ۲۰۳۰ به ازای هر نفر دو نفر بیشتر وجود خارجی ندارد یعنی از نوزاد تازه به دنیا آمده تا کودک، نوجوان، جوان و یک انسان شصت ساله و کسی نیست به آنها کمک کند.

وی بیان کرد: موسسات همسریابی چند کار انجام می‌دهند یکی همسریابی که طبق قانون جوانی جمعیت برای مجوزشان تسهیل ایجاد کردیم و اغلبشان مجوز گرفتند و کار دیگر موسسات همسریابی کمک به مراسم عقد و عروسی است که تقریبا قیمتشان یک هفتم هزینه عادی می‌شود که به زوج‌های جوان بسیار کمک می‌دهد.

نماینده مجلس دوازدهم اظهار کرد: یکسری از این موسسات در جهیزیه کمک می‌کنند که جهیزیه‌ها را با قیمت کمتر یا به صورت قسطی فراهم می‌کنند لذا حتما گروه‌های مردمی نقش بزرگی در این قضیه دارند.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
مهربه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا نگذره از هاشمی رفسنجانی که سیاستهای کنترل جمعیت رو در اوایل دهه 70 ایجاد کرد و باعث این مشکلات شد
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
نادان با این وضعیت اقتصادی ضعیف کشور فرزند آوری چیه آخه مردم رو ترغیب به فرزند آوری میکنید آینده بچه ها رو نابود میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
برق ندارید
کمبود آب دارید
کمبود مسکن
کمبود شغل
کمبود جاده
کمبود ماشین سالم و خوب
شیر خشک 1 دونه ای می دهند
1 سونو شده 5 میلیون
خجالت بکشید اینقدر ملت رو مسخره نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
باسلام یه آزمایش نوشته دکتر ۶۰۰۰۰۰۰۰ریال میخواد چطور میگید فرزند بیارید اینو اول حل کن بعدا بگو فرزند سوم چهارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
تا میری بنگاه برای اجاره خونه اگه چهار پنج نفر باشی اصلا خونه بهت نمی‌دن مگه پول زیاد داشته باشی یه خونه دربست کرایه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
شیر خشک به زور گیر میاد یه جوون ازپس خرج خودش بر نمیاد چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته همه چاله و چوله وزیر راه و شرمساری چه میکنه با این کشور؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
شما خودتان با این مملکت داری یکپا سیاه چاله هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
با سخنرانی مشکلی حل نخواهد شد مشکلات مرد میدان وعمل می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
هر چقدرم زور بزنید این اتفاق نمیفته
الان زوج ها دنبال رفاه و راحتین نه دردسر بیشتر
الان کار و درامد نیست ازدواج کنند فرزند پنج پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
الگو تعریف نکنیداگر درایت دا رید ایران را مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس کنید .اقتصاد را درست ‌کنید.با دنیا تعامل کنید.تا مردم براتون بچه بزایند.فعلا مردم در هزینه خانواده بی فرزندی و تک فرزندی هم روزی ۱۰ بار می زایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
تا مرد سخن نگفته باشه عیب و هنرش نهفته باشه این آقای دکتر هم هر چند ماه یکباره در مورد فرزند آوری ملت نظر میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
حرف زدن نشد که، فقط حرف فقط دروغ. روز به روز مردم فقیرتر و بدبخت تر میشن شما هم کوچکترین حرکتی برای رفاه مردم نمی‌کنید. فقط سعی می‌کنید راهی پیدا کنید از مردم فقیر مالیات بیشتر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
اونم با این قیمت ها و حقوق و بیکاری جوانان!
لباس و خوراکش رو هم شما میدی دیگه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
توی کیفیت زندگی همین هشتاد میلیون موندید بعد دم از افزایش جمعیت میزنید یک مشت حرف مفت از یک سری انسان نادان
Iran (Islamic Republic of)
ع مرادزاده
۱۳:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
با سلام بجای اینکه بفکر فرزنداوری مردم باشند کاری بکنند این جوانها و کم سن و سالها بر اثر فشار زندگی از دنیا نروند کوچه و بازار پر از عکس اعلامیه جوانانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۱:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
شما برای مردم حس امنیت اقتصادی ایجاد کنید از این ور اون ور همینجوری بچه میاد والا به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
کشور ما جمعیت کیفی میخواد نه کمّی

۹۰ میلیون جمعیت که ۳۰ درصدش فقیر و گرسنه و اراذل اوباش و قانون گریز و بیسواد و مفت خور هستن به چه دردی میخوره؟

۳۰ میلیون جمعیت مرفه و باسواد و کاری و تولید کننده و مالیات بده از ۹۰ میلیون کارمند و دلال و اختلاسگر و مفت خور و اراذل اوباش و فقیر بهتره

متاسفانه فقط افراد فقیر و گرسنه و بیسواد و مفت خورسمت فرزنداوری میرن که خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
ینی اصفهانی ها با چه عقلی، همچین ادمی رو برای نمایندگی انتخاب کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
والا ما متاسفیم. چه کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
شما اول یک ملاحظه ای در شیوه انتخابات داشته باش خودت میفهمی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
مگر اصفهانی‌ها انتخاب کردند طرف را تایید صلاحیت کردند با ده هزار رأی شده نماینده مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
اصلا این همه آدم برای چیه؟ میدونید تا الان چند نفر روی کره زمین زندگی کرده. ده ها میلیارد. چی میخاد بشه. این درست و تکامل تهش کجاست. صد درصدش کجاست. الان چند درصدیم. تکامله یا چرخش سازش با شرایط؟ یک عمر را بیکاری و گرانی و نبود زندگی کردیم یک عمر هم با کمی جمعیت و تبعاتش زندگی کنیم جبران بشه. خیلی از پدیده های طبیعی روند سینوسی دارند. بزارید چرخه روال طبیعی خودش را طی کند. هر اوجی ی فرودی داره. یکنواختی نداریم. دنیا همش تغییراته. ذاتش تراحم و تضاد و زد و خورده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
من خودم فرزند دومم، اضافه ام. تازه داداش بزرگم هم میگه اضافه است. دهه 60ی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
تابعیت داشتن رفاه میخواد تنها پاسپورت و پول ملی قوی داشتن نشد قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
نرود میخ آهنین در سنگ. عزیزم این مملکت با تمام امکانات و شرایطش پاسخگوی نیازهای فعلی جمعیتش نیست (بحران آب و برق و انرژی و محیط زیست و تجرد جوانان، گرانی و ...) بهتره روی کاهش جمعیت و کیفیت کار کنی. شما میخوای جمعیت را بیشترش کنی. به چه قیمتی؟ شما به ذات این حرفهایی که میزنی تسلط نداری، فقط یک سفره ای پهن شده و مجبوری ی نظر و برنامه ای بدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
بهتر این بنده خدا برود در قسمت زنان و زایمان وزرات بهداشت مشغول شود تا در مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
سلام. با سکه 40 میلیونی برای ازدواج موندیم. هنوز تو اقساط سالی دو تا سکه برای مهریه البته با حقوق 12 تومنی موندیم. با این هزینه های و قوانین نمیتونیم نفس بکشیم و ازدواج کنیم. شما زورکی دنبال فرزند آوری هستید. 5 رساله یه قانون مهریه رو اجازه ندادن بره صحن علنی مجلس. همه زنها بلا نسبت بعضی ها شدن کاسب مهریه. کی جرات داره زن بگیره بچه پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
این حرف ها فقط نتیجه یک دیدگاهه و اون ساختن سیاهی لشگر برای ایدئولوژی جمهوری اسلامی است. شما اگر نگران ملت هستید در راستای حل مشکلات اقدام کنید ملت هروقت ببینه مشکلات بوسیله مدیریت درست مرتفع میشه همه چیزش درست میشه درسته مشکلات تمومی نداره و دائم درحال رشده ولی اینکه بگید مردم به فرزندآوری رو بیارند این حرف درمورد همه صادق نیست و فقط برای عده ای قلیل جایز و شدنی است. این کار فقط مردم رو در مشکلات بیشتر غرق میکنه و دردی هم از جامعه رفع نمیکنه. خلاصه گوشت لای توپ نخواهید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
احسنت....دمت گرم...گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
خب آقای مو فرفری کسی جلوتو نگرفته شما برو ۵ تا زن بگیر از هر کدوم ۵ تا بچه داشته باش ببین جمعیت چه رشدی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
کجا بگیره؟ افزایش بی رویه دودش تو چشم همه میره‌.
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۷:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
حالت خوبه .بابا کجا زندگی میکنی تو .مثل اینکه دستتون توخرج نیستش .فرزند؟ الان ۸۵میلیون جمعیت داریم تا سال ۱۴۰۵ جمعیت ایران به ۶۰میلیون میرسه بعد اومدی میگی فرزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
اگه راست میگین یارانه بچه های سوم و چهارم رو چند برابر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
اول باید الگوی بچه اول و دوم را ترویج کرد بعد برسیم به سه به بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
ایناکه فرمودید خوتان بهش عمل کنید ما با چها ر تا فرزند تحصیل کرده وبیکار توش ماندیم نمی توانیم شکمشان با نان خالی پر کنیم استاد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
یکی از آشنایان دوقلو بچه دار شده یک نوع شیر خشک مکمل اگر درست گفته باشم ببلاک به سختی در بازار تهیه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ر اه حل فقط بهبود شرایط اقتصادی هست. یعنی واقعا نمی دونن بعلت عدم توان تامین هزینه های فرزندان خانواده ها علیرغم میل باطنی مجبور هستند که فرزند کمتر داشته باشند؟
الگو سوم چهارم چیه
عقل ندارند بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تو همه کار های خصوصی مردم دخالت می‌کنه دیگه سرتون را از زندگی ملت بکشید بیرون اقتصاد را درست نمیکنید حقوق درست حسابی به کارمندان کارگران نمی‌دهید پس دخالت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
باید از خودتون شروع کنید. باید هر خانواده ۷ تا بچه بدنیا بیاره تا جمعیتمون مثل کمپ های آفریقایی بشه که همه بچه ها از گرسنگی و بیماری و بی پولی می میرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
یک فکری برای فرهنگیان کنید فعلا کمترین فرزند را معلمین دارند باید در مدارس رفاه فرزندان معلمین باید باید فراهم شود تا معلمین با اسوده خاطر باشند فرزندان بیشتری بیاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مفت بخورید و فقط و وراجی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اولویت با بی فرزنداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
آقای بانکی پور بنده شاغل در سازمان آموزش و پرورش شهرستان شهریار که به مدت دوازده سال خدمت میکنم با دو فرزند دختر هنوز با این حقوق نتوانستم گره های از زندگی باز کنم مخصوصا نتوانستم یک واحد آپارتمان چهل متری را اجاره کنم دهه شصت پدرانمان را با همین عنوان عرق در بدبختی هاشدند باز همان حرفها تکرار می شود مردم بحال خودشان رها کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
مرد حسابی چرا جوک میگی الان با 800-700 تومن میشه تو شهریار خونه کوچیک خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
دهنت رو طوری باز میکنی میگی 700-800 تومن انگار پول خرده، خودت میتونی با حقوق معلمی 700-800 تومن جم کنی؟ اونم وقتی 2 فرزند داشته باشی؟ وقتی جای کسی نیستی قضاوت نکن، این بنده خدام حتما مخارج بالایی داره که نمیتونه بخره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
امروز ۴ تا مرغ خریدم و یک ران گوسفند چهار میلیون تومان پول دادم . این آقا صحبت فرزند چهارم و پنجم میکنه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
بنده 5 فرزند دارم به هر کی می گی باور نمیکنه میگه دروغ مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۶:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این جماعت غیر کارشناسانه و فقط از روی تقلید و اینکه نام و نشان دار شوند لب به سخن باز می کنند کشور به هیچ عنوان با بحران جمعیتی مواجه نیست همین حالا عصرها وارد خیابان شوید می دانید نزدیک است یکدیگر را ببلعند از فشار جمعیت و امرغریزی کار خود را می کند این حجم ترافیک و فشردگی خودرو ها اگر نه جمعیت است پس چیست ؟ و به بی راهه نمی رود باید به فکر تامین نیازهای مردم بود دیگر کارها انجام می شود کاسه داغتر از آش نباشید .
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایرانی
۰۹:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
ممنون حرف دل تک تک مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ما خودمون هم زیادیم برادر ـ یک کم بیا تو جامعه از پشت میز کار ببین مردم با چندر غاز چه میکنن الان دکترها با اون در آمد هم میگن یکیش هم زیاده برای خودشون
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ستاد هدفمند کردن یارانه ها کار کرد که هوش از سر ملت پرید این اقا تا به حال برای خرید به سوپر مارکت محلشان مراجعه نکرده اگر می کرد توپش اینقدر پر نبود مانند همه مدیران عیال مربوطه خرید می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کی میتونه با بچه های بی تربیت نسل جدید کنار بیاد قدیما بچه ها قانع بودن و چیزی سرشون نمیشد مطیع پدر و مادر بودن حالا بچه های این دوره زمانه دو متر و نیم زبان دارن در یک خونه ۵ تا از این بچه ها باشه پدر و مادر باید برن قبرستون بخوابن
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۱۴:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
1450000تومان دادم واسه آزمایش پیش از بارداری ، تازه این اول کاره حالا با حقوق کارگری چطور باید سه و چهار فرزند آورد
نه حقوق درست درمون به کارگر میدید نه هزینه های فرزند آوری کاهش میدید نه تورم را کنترل میکنید فقط جمعیت میخواید
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
یک ده آباد بهتر از صد ده خراب،کیفیت مهم است نه کمیت،جمعیت ایران طی صد سال حدود ده برابر شده و خواسته ها و مصرف انرژی و ایجاد آلودگی هر فرد چند برابر گذشته شده،در خانه ای که ده نفر ظرفیت دارد اگر۵ نفر زندگی کنند راحتترند اما اگر ۲۰ نفر شدند مشکل میشود،در جهت عکس تبلیغ نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
چند سال پیش افرادی مشابه شما ،، با تبلیغات و بوق و کرنا جار زدند 2 تا بچه کافیه، حالا با این وضع خراب اقتصادی و کوچک شدن سفره ی مردم یکی مثل شما در حد حرف جار میزنید بچه سوم و چهارم،،، مردم دربه در شیر خشک هستند ، گیرشون نمیاد،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بانکی پور نماینده مجلس یا متخصص زنان زایمان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
در قدیم گفتند اول ایمنی بعد کار حالا هم اول یک اقتصاد خوب و یک شغل خوب یک حقوق خوب بعد فرزند آوری
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
برادر یه کم فکر کن بابا تشویق برای بچه اول آوردن نمی گذاری اون وقت می ری زمین به بچه سوم میدی بابا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
الان وقتی همه زنها سر کارن دیگه چجوری بچه داری کنن.
اول باید جلوی کار زنها گرفته بشه
مردها برن سر کار.
هم ازدواج بیشتر میشه هم جمعیت. زنی که سر کاره درامد داره دیگه به شوهر احتیاج نداره.
از من گفتن بود حالا خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
آره در صورتیکه پول مردم خرج دزدی هاشون نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اگر مرد تنها کار کنه زندگی نمیچرخه هنوز هفته دوم برج تموم نشده باید خانواده گشنگی بخورند در قدیم گفتند زن به کاری مرد به کاری تا بگردد روزگاری
Iran (Islamic Republic of)
عیسی ساعد
۱۲:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
لطفاً برید سراغ اون مدیرانی که در گذشته به فرزند چهارم شناسنامه هم نمی دادند لطفا مدیر پرورش دهید دیگه بس است طایفه بازی و باند بازی در انتخاب مدیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
فقط جلو فساد و تورم رو بگیرید همه چی خود به خود حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
خانواده ها دوست ندارن بچه دار بشن شما حق ندارین در مسایل خصوصی مردم دخالت کنین
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
شما باید دولت را تقویت کنید چون مسئول نسل کشی شده ... وقتی دختر ها بجای خانه داری و تربیت فرزند به کار تو اداره ها تشویق میشن و جای مردی که باید کار کنه و الان بیکاره و توانایی ازدواج نداره را میگیرن انتظاری غیر از این نیست
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
نفسش از جای گرم بلند میشه آخه چجوری 5 تا بچه با این وضعیت داغون اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جای تسهیلات رفاهی ازدواج جوانان دنبال چهار و پنجمی توی همین هم ماندن حالا هی فشار به مردم بیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دختر و پسرهای مجرد دهه ۴۰ و ۵۰ از وقت بچه دار شدنشون گذشته با این گرانی‌ها کسی به یک بچه هم فکر نمیکنه چه برسه به پنج تا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
فهم هم خوبه شما و امثال شما زیاد دارین مردم کرایه ی اتاق و خرج زندگیشونو ندارن همه گرفتار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جمعیت زیاد بدون پشتوانه تربیتی و اخلاقی میشه سم برای جامعه بچه هایی که در خانواده پرجمعیت بدون پشتوانه بدنیا میان میشن همانهایی که باید اعدامن یا زندانی شوند پس اینقدر تشویق نکنید قشر مرفه سراغ فرزند زیاد نمیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مشکل ازدواج(کار با حقوق حداقلی - مسکن و ....) را حل کنید فرزند سوم و چهارم پیشکش !؟
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
داداش شما توفرزند اول ودوم گیر کردید فرزند سوم وچهارم پیشکش من یک کارمند هستم وطبق قانون جوانی جمعیت درسال 401 که فرزند دوم به دنیا آمد به مدت 4ماه پایان سال طبق همان قانون حق اولاد من 100 درصد وعائله مندی 50 درصد افزایش پیدا کرد ودرسال بعد این قانون اجرا نشد درحالی که طبق قانون مورد اشاره باید تا 5سال قانون اجرا می شد ولی بودجه مربوطه تو سال بعد اختصاص پیدا نکرد واجرای قانون رو میز مسئولین موند چرا اجرانمیشه ؟؟؟؟؟دست از وعده های الکی بردارید.مردم گول شما رو نمیخورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
هرچقدر طرح های قبلی حضرتعالی به بار نشست این دیگری هم مینشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بزرگترین ابر بحران تاریخ ایران دچار شدن به تصمیماتی هست که بر مبنای عقل و خرد نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
شما اگه از این همه زوج که بچه دار نمی شن حمایت کنید و داروها و پروسه ی درمانشون رو بیمه کنید، از سیاهچاله در میاین... حسنش اینه که اونا رو دیگه نمیخواد متقاعد کنید بچه بیارن خودشون پی کار رو میگیرن...
آخرین اخبار