فرمانده کل ارتش:

باید از سیره آزادگان درس بگیریم/ مردم حضوری باشکوه در انتخابات خواهند داشت

سرلشکر موسوی گفت: انتخابات فقط حق نیست بلکه یک وظیفه ملی و شرعی هم محسوب می‌شود.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی که در مراسم سالروز ارتحال سیدعلی اکبر ابوترابی و پدرش آیت‌الله عباس ابوترابی و شهدای غربت در دوران مقاومت سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: دفاع مقدس، دوران مششعع و نورانی و مقطعی بی‌نظیر و تاثیرگذار در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود و بسیاری از اتفاقات بزرگ امروز در داخل کشور و منطقه و همچنین جهان، ریشه در دفاع‌مقدس دارد که نمونه آن محور مقاومت است. عناصر اصلی دفاع‌مقدس هم امام راحل، مردم و رزمندگان هستند.

وی ادامه داد: از زاویه دیگر، شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های صبور و بی‌نظیر آنها عناصر دیگری هستند که سهم‌شان کمتر از شهدا و ایثارگران نیست. آزادگان یک قطعه خاص هستند و سید آزادگان روح این قاب پرافتخار است. ایثار رزمندگان باعث افتخار است و ایستادگی آزادگان در زمان اسارت جلوه خاص دفاع مقدس را به نمایش گذاشت و عزت و اقتدار کشور مرهون و مدیون ایثارگرانی است که با صبر و استقامت در راه حق، بقا و حیات نظام اسلامی و آزادی و سربلندی ملت ایران را تضمین کردند.

وی افزود: ایران پرچمدار ایستادگی و قدرت است و درموضع حق ایستاده است و همواره حدیث وصف آزادگان دفاع مقدس جاری خواهد بود. آزادگان صدای آزادگی مردم ایران را طنین‌انداز کردند و ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، مواضع و اقدامات مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی هم برای فرماندهان امروز الگوی بزرگی به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: باید از سیره سید آزادگان درس بگیریم. کاری که شهید آیت‌الله رییسی انجام داد. این سیره، نتیجه تقوا است و مصداق بارز تقوا و اشتیاق خدمت به مردم در مرحوم ابوترابی دیده می‌شد.

قاسمی، مدیرعامل موسسه پیام آزادگان نیز در آین مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: مرحوم ابوترابی مفهوم پاکی و خدمت‌گزاری را چهل سال پیش در اسارت تبیین کرد و این خط مستقیم را تا آخر حیاتش ادامه داد. او حد خدمت را تا جایی می‌دانست که شما خاک باشید تا مردم بر روی شما قدم بگذارند و با شهادت شهدای خدمت، این مفهوم دوباره برای همه ملموس شد.

تجلیل از امیر جعفر آقایی، سرهنگ علی شط نیسانی و سرهنگ حشمت عزیزاللهی و رونمایی از ۱۹ عنوان کتاب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جدیدا فرمانده ارتش فتوا هم میده؟!! واقعا چرا هیچکدوم از ما قرار نیست در جای خودمون حرف بزنیم و خدمت کنیم؟؟؟؟
آخرین اخبار