توقیف دستگاه‌های لیزر و ازون تراپی مو در یک آرایشگاه

بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مرودشت، ۳ دستگاه لیزر و ازون تراپی مو از یک آرایشگاه زنانه در این شهرستان را توقیف و جمع آوری کردند.

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اظهار کرد: پیرو شکایات مردمی در جهت مداخلات درمانی پوست و مو با استفاده از دستگاه لیزر در یک آرایشگاه زنانه در شهرستان مرودشت بدون مجوز قانونی، بازرسان بهداشت محیط، از این محل بازدید کردند که در این بازدید ۳ دستگاه لیزر و ازون تراپی مو به همراه متعلقات آن توقیف و مسئول آرایشگاه به علت تخلف و دخالت در امور درمانی به مراجع قضایی معرفی شد.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب می‌کنند.

او اضافه کرد: این گروه از طریق فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با هویت‌های جعلی در امور درمانی مداخله می‌کنند که برای سلامت جامعه مخاطره جدی به شمار می‌رود؛ این در حالی است که آنان بدون داشتن مدرک و تخصص و تبحر لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت کرده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند که در همین رابطه، در چند ماه گذشته دستگاه‌های نظارتی و بازرسی تمام توان خود را به کار گرفته اند تا با مداخله گران در حوزه پزشکی و زیبایی برخورد جدی داشته و رشد قارچ گونه اینگونه مراکز را متوقف کنند.

کریمی گفت: شهروندان می‌توانند برای طرح شکایت با ارائه گزارش در زمینه مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله‌گر در امور درمانی، با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.