اعضای شورای امنیت قرار است امروز درباره پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای استقرار صلح در غزه اقدام به رای‌گیری کنند.

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به شمار می‌رود. گرچه واشنگتن خود را مشتاق رسیدن به توافقی برای استقرار آتش بس در غزه نشان می‌دهد، اما حقیقت این است که این تلاش‌ها چیزی جز به کرسی نشان دادن نقطه نظرات تل آویو از طریق تحمیل سیاسی به فلسطینی‌ها نیست. 

به گزارش الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل قرار است اواخر امروز (دوشنبه) درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای استقرار آتش بس در غزه رای گیری کند. 

آمریکا برای نهایی سازی این پیش نویس ۶ روز با ۱۵ عضو دائم و موقت شورای امنیت به بحث و تبادل نظر پرداخته است. با این حال، مقامات دیپلماتیک می‌گویند هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره آرای چین و روسیه به عنوان دو کشور دارای حق وتو در شورای امنیت اقدام به گمانه زنی کرد. 

برای تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا باید دستکم ۹ عضو به آن رای موافق داده و هیچ یک از اعضای دائم شورا که دارای حق وتو هستند شامل روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس با آن مخالفت نکنند. 

در این پیش نویس آمده است: ما خواستار استقرار آتش بس در غزه هستیم. این موضوع مورد پذیرش اسراییل قرار گرفته و از حماس نیز می‌خواهد این مسئله را بپذیرد. همچنین از هر دو طرف منازعه درخواست می‌شود تمامی مفاد این قطعنامه را بدون تعلل و پیش شرط اجرایی کنند. 

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در این باره به رسانه‌ها گفت: تاکنون ما شاهد دریافت بازخورد‌های مثبت درباره این پیش نویس بوده ایم. ما امیدواریم در نهایت این قطعنامه در شورای امنیت به تصویب برسد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
پس جنایات جنگی و جنایت کاران چی می شوند؟
پس ککککشور مستقل از بحر تا نهر چی؟
پس خون 37 هزار زن و. کودک فلسطینی چی؟
پس عنوان نسل کشی ، صهیون چی؟
پس کمکهای مال و تسلیحاتی آمریکا برای جنایت در سراسر جهان بخصوص در غرب آسیا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
قطعنامه‌درباره دستگیری جوبایدن وبنیامین نتانیاهو باید باشد وسیاسیون اسرائیلی صهیونیسم یهودی وآمریکا وانگلیس را به جرم نقض قوانین بین المللی باید محکوم و به چالش کشید
آخرین اخبار