نتایج یک نظرسنجی نشان داد ۵۴ درصد آمریکایی‌ها به بایدن رای می‌دهند تا از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت جلوگیری کنند.

نتایج نظر سنجی موسسه یوگاو YouGov حاکی از این است که بیش از نیمی (۵۴ درصد) از رای دهندگان احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴ به جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا رای خواهند داد تا از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت جلوگیری کنند!
این نظرسنجی نشان داد که بایدن و ترامپ توسط تقریباً همان تعداد رأی‌دهندگان احتمالی هم در سطح ملی و هم در سطح ایالت‌های نوسانی (چرخشی) حمایت می‌شوند.

بر اساس این داده ها، ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان در سراسر آمریکا تمایل خود را برای رای دادن به ترامپ و ۴۹ درصد تمایل خود را برای رای دادن به بایدن اعلام کردند. در همان زمان، میزان حمایت از بایدن و ترامپ در ایالت‌های نوسانی به ترتیب ۵۰ درصد و ۴۹ درصد بود.

اکثر پاسخ دهندگان (۵۴ درصد) که از بایدن حمایت می‌کنند، تصریح کردند که چنین انتخابی را «عمدتاً برای مخالفت با ترامپ» انجام می‌دهند. تنها ۲۷ درصد تصمیم خود را با دوست داشتن رئیس جمهور فعلی توجیه کردند، در حالی که ۱۹ درصد دیگر آن را با وابستگی حزبی توضیح دادند. برعکس، ۵۲ درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی که از ترامپ حمایت کردند، می‌گویند که این کار را به خاطر همدردی با این سیاستمدار انجام داده‌اند. تنها ۱۴ درصد حمایت خود را به وابستگی حزبی مرتبط دانستند و ۳۴ درصد گفتند که آماده هستند به او رای دهند تا از ماندن بایدن برای دور دوم جلوگیری کنند.

علاوه بر این، پاسخ دهندگان به طور کلی ویژگی‌های شخصی ترامپ را مطلوب‌تر از بایدن ارزیابی کردند. 

به گزارش سی بی اس، رای اخیر هیئت منصفه دادگاه نیویورک در مورد گناهکار بودن ترامپ در جعل اسناد مالی و پرداخت حق السکوت به بازیگر سابق فیلم‌های بزرگسالان تاثیری بر رقابت انتخاباتی ترامپ نداشته است. پاسخ دهندگان بیشتر نگران وضعیت اقتصاد ملی، تورم و وضعیت مرز با مکزیک هستند.

این نظرسنجی از ۵ تا ۷ ژوئن انجام شد و کمی بیش از ۲ هزار نفر در آن شرکت کردند. حاشیه خطا ۳.۲ - ۳.۸ درصد است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. جو بایدن ۸۱ ساله دموکرات و دونالد ترامپ ۷۷ ساله جمهوری خواه پیش از این نامزدی رسمی خود را برای ریاست دولت واشنگتن از سوی خود تضمین کرده اند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
پس مسله جدی شد جنگ بین مهاجران و امریکایی تبار کدام پیروز خواهند شد گذشت زمان ان را ثابت می کند
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۰۲:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این حرفها برای ترامپ قاب قبول نیست اگربایدن پیروز شودترامپ قبول نمی کند میگوید تقلب شده است انشاالله جنگ داخلی صورت میگیرد پیروز بایدن=جنگ داخلی
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۰۱:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
انتخاب بین بد و بدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مردم امریکا خدائی خیلی بیچاره و بدبختند با این انتخابها دلم براشون سوخت
Germany
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
مردم آمریکا مجبورن از بین دو پیر خرفت که یکی فاسد و یکی هم زوال عقل داره یکی رو انتخاب کنن، جالب اینه که به همدیگر فاز شرکت نکردن در انتخابات رو هم نمیدن، اما متاسفانه مردم ما ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
واقعا مردم امریکا بدبخت و بدشانس ایند که
باید بین این دو شیطان رجیم
یکی را انتخاب کنند
واقعا که
کاندیدای این دو نفر یعنی افول امریکا و سقوط ازاد انهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
زهی خیال باطل.
خیلیها اهل نظرسنجی نیستن ولی رای میدن و اونها رو در نظر نگرفتید.
باید صبر کرد و دید
آخرین اخبار