ثبت ۱۳۱.۴ میلی‌متر بارش در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری به عبارتی از ابتدای مهرماه تاکنون میانگین بارش استان ۱۳۱.۴ میلیمتر ثبت شده که ۵۵.۳ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره بوده است.

محسن حیدری   اظهار داشت: در سال زراعی به عبارتی از ابتدای مهرماه تاکنون میانگین بارش استان ۱۳۱.۴ میلیمتر ثبت شده که ۵۵.۳ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: براساس شاخص بارش تبخیر و تعرق استاندارد شده (SPEI) یک ساله تا پایان فروردین‌ماه سال جاری ۷۸.۲ درصد مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی بوده که خشکسالی خفیف ۱۵.۴ درصد، خشکسالی متوسط ۱۵.۳ درصد، خشکسالی شدید ۱۴.۳ درصد و خشکسالی بسیار شدید ۳۳.۲ درصد مساحت استان را در برگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به الگو‌های همدیدی شرایط دور پیوند‌ها و پیش‌بینی مدل‌های مختلف بارش تابستانه در استان از نیمه خردادماه تا مهرماه نرمال تا بیشتر از نرمال برآورد می‌شود که بیشترین میزان افزایش بارش در بازه زمانی نیمه تیر تا نیمه شهریور رخ خواهد داد.

حیدری گفت: میانگین دما از نیمه خردادماه تا نیمه تیرماه در سطح استان حدود ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال، از نیمه تیر تا نیمه مرداد در شمال و مرکز استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و سایر نقاط نرمال نیمه مرداد تا نیمه شهریور میانگین دمای هوا در نیمه شمالی استان حدود ۱ درجه بیشتر از نرمال و سایر نقاط نرمال و از نیمه شهریور تا نیمه مهر میانگین دما در سطح استان حدود ۱ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.