کاردار سفارت روسیه در اتحادیه اروپا معتقد است انتخابات دیروز پارلمان اروپا تغییری در روابط دوجانبه بروکسل و مسکو ایجاد نمی‌کند.

کریل لوگوینوف، کاردار سفارت روسیه در اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه گفت انتخابات اروپا که در آخر هفته برگزار شد، بعید است که تغییری در روابط دوجانبه بروکسل و مسکو ایجاد کند.

لوگوینوف در مصاحبه با روسیه-۲۴ گفت: همه کاری برای حفظ سلطه اتحادیه اروپا در صحنه جهانی انجام خواهد شد... هیچ کس نمی‌تواند بوروکرات‌های اروپایی را از پیروی از مسیر انتخابی خود باز دارد، از جمله در رابطه با روسیه... اتحادیه اروپا در کنار ما نیست. حتی لحظه‌ای و در آینده قابل پیش بینی این (روابط) تغییر نخواهد کرد.

در همین حال، گیلبرت داکتروف، یک مورخ آمریکایی مستقر در بروکسل و کارشناس روابط روسیه با اتحادیه اروپا و ایالات متحده به ریانووستی گفت: تقویت جزئی نیرو‌های راست افراطی در پارلمان اروپا پس از نتایج انتخابات، مانع از آن نمی‌شود که ائتلاف حامی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، سیاست «خود تخریبی» را در قبال روسیه، دنبال نکند.

اگرچه کرسی‌های این پارلمان دوباره چیده شد،جناح‌های سبز و تجدید اروپا متحمل ضرر شدند و حزب مردم اروپا تا حدودی تقویت شد ، ظاهراً ائتلاف میانه‌روها، راست و چپ، که با سرسختی کنترل پارلمان اروپا را برای پنج دوره اخیر در دست داشتند، اکثریت آرا را حفظ خواهد کرد. 

بر اساس آخرین داده ها، حزب راست میانه رو لیبرال خلق اروپا (EPP) که از اورسولا فون در لاین، رئیس فعلی کمیسیون اروپا حمایت می‌کند، ۱۸۵ کرسی از ۷۲۰ کرسی در ترکیب جدید پارلمان اروپا دریافت خواهد کرد (افزایش ۰.۵ درصدی نسبت به ترکیب قبلی). گروه ائتلاف مترقی سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها در کنار EPP ۱۳۷ کرسی (کاهش ۰.۵ درصدی) به دست آورد. گروه تجدید اروپا با ۷۹ کرسی (کاهش ۳.۵ درصدی در نمایندگی) در جایگاه سوم قرار دارد و پس از آن گروه راستگرا «گروه محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی» با ۷۳ کرسی (افزایش ۳.۲ درصدی) قرار دارند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار