راه اندازی میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان فارس

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با توجه به توانمندی‌های گسترده استان در حوزه خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف و در راستای بهره برداری مطلوب از این ظرفیت‌ها با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و به دنبال آن توسعه اقتصادی، میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان راه اندازی شد.

مرتضی شریفی در نخستین جلسه میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی استان بیان داشت: تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی استان فارس در سال ۱۳۸۱، پس از حضور فعال مدیران صنعتی و دست اندرکاران و مشاورین پایه ریزی شد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: این تشکل بر اساس قانون و به منظور ساماندهی صادرات خدمات فنی و مهندسی، فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری، تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و نهایتا به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه، با حضور شخصیت‌های خصوصی و حقوقی که عموماً از مهندسین و شرکت‌های مشاوره مهندسی تشکیل یافته، کار خود را آغاز کرد.

او با اشاره به توانمندی‌های گسترده استان در حوزه خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف از جمله عمران، برق، الکترونیک، کشاورزی، نفت وگاز و پتروشیمی، فناوری، معدن و... افزود: در راستای بهره برداری مطلوب از این ظرفیت‌ها با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و به دنبال آن توسعه اقتصادی، میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان راه اندازی گردید که دبیرخانه آن به تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی استان واگذار شد تا به یاری خدواند متعال و با انجام برنامه ریزی‌های لازم اهداف مذکور محقق شود.

شریفی اذعان داشت: یکی از برنامه‌های آتی این میز، برگزاری همایش ملی صادرات خدمات فنی و مهندسی در نیمه دوم سالجاری می‌باشد که مقرر شد دبیرخانه میز با همراهی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ذیربط، از هم اکنون تمهیدات لازم به منظور برگزاری هر چه مطلوب‌تر این رویداد را فراهم کند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی ادامه داد: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، این تشکل نسبت به انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان اقدام نموده که بدون تردید دستاورد‌های خوبی در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان بر پایه خدمات فنی و مهندسی را به دنبال خواهد داشت.

شریفی گفت مقرر است دبیرخانه میز صادرات خدمات فنی و مهندسی، محل تعامل کلیه تشکل‌های خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف باشد تا ضمن جلوگیری از پراکندگی امور، شاهد هم افزایی بین تشکل‌های مرتبط و درنتیجه رونق اقتصادی در استان باشیم.

گفتنی است این تشکل یک مؤسسه غیردولتی است که خدمات فنی و مهندسی عمومی را ساماندهی و مدیریت می‌نماید و به خصوص وظیفة اصلی آن، صدور این گونه خدمات به خارج از کشور است. تشکل خدمات فنی و مهندسی برای سرمایه گذاران خارجی که قصد گشایش واحد صنعتی و یا پروژه‌های کوچک و بزرگ در منطقه را دارند و تقاضای خدمات فنی و مهندسی می‌نمایند، هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.