رفع آلودگی میدان‌های نفتی خلیج‌ فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایش زیست محیطی و رفع آلودگی در میدان‌های نفتی ابوذر، سروش و نوروز در خلیج‌ فارس خبر داد.

محمد شکیبی‌نسب اظهار داشت: ۳ میدان نفتی ابوذر، سروش و نوروز در خلیج فارس و ۸۰ مایلی بندر بوشهر با استفاده از ظرفیت شناورهای تخصصی و پیشرفته دریاپاک ۱ با موفقیت انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در این راستا پایش آلودگی نفتی به وسعت ۷ مایل با موفقیت انجام شده و بر اساس بررسی‌ها در نخستین پایش هیچ‌گونه آلودگی دریایی در این مناطق مشاهده نشده است.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه این پایش دریایی با مشارکت کارشناسان مقابله با آلودگی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: شناور دریاپاک یک در راستای وظیفه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مقابله با آلودگی دریا و حفظ محیط زیست دریایی و گام بزرگ برای مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی محسوب می‌شود.

وی، این شناور تخصصی را به‌عنوان تنها شناور پیشرفته مقابله با آلودگی دریایی در منطقه خلیج فارس دانست و تصریح کرد: این شناور پیشرفته می‌تواند نقش مؤثر در حفاظت از محیط زیست دریایی و تأمین ایمنی دریانوردی داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ویژگی شناور دریا پاک را برشمرد و بیان کرد: این شناور مجهز به سیستم رانش دیزل الکترونیک با قابلیت دریانوردی بالا، قادر است در شرایط مختلف دریایی از جمله امداد و نجات و اطفای حریق فعالیت کند.

شکیبی‌نسب سرعت شناور دریاپاک یک را ۱۶ گره دریایی دانست و افزود: این شناور پیشرفته با ۳۵۰ متر بوم دریایی برای عملیات‌های ساحلی و فراساحلی خلیج فارس در زمینه پاک‌سازی و مقابله با آلودگی نفتی دریایی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این شناور از سیستم جمع‌آوری، جداسازی، ذخیره و حمل مواد نفتی تخلیه شده در دریا برخوردار است، گفت: شناور دریاپاک علاوه بر تجهیزات یادشده دارای انواع اسکیم‌ها، پمپ انتقال مواد نفتی و مخزن ذخیره به ظرفیت ۵۵۰ متر مکعب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.