معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 37 پروژه کاربردی از سوی مراکز دانشگاهی کشور در سطح کلان تصویب شد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: 37 پروژه برتر در شورای عالی عطف به تصویب رسیده که از جمله این طرح ها عبارت اند از طراحی و اجرای طرح میکروآلگ و تولید بیودیزل، طرح جامع تولید واکسن های دام، توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره از این پروژه ها برتر به شمار می آید.

وی در خصوص اهداف طرح میکروآلگ و تولید بیودیزل افزود: تولید بیوانرژی از میکروآلگ ها در وسعت 5 هکتار با تثبیت گازهای اگزوست نیروگاه برق و تثبیت دی اکسید کربن از جمله اهداف این طرح به شمار می آید.

مهدی نژاد در خصوص طرح جامع تولید واکسن های دام طیور و آبزیان اظهار داشت: این طرح در دستیابی و یا توسعه علوم و فنون تولید واکسن های مورد نیاز پزشکی و دامپزشکی، آنتی سرموها و فرآورده های تشخیص مؤثر است.

مهدی نژاد نوری توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره را طرح اول بیان کرد و خاطرنشان کرد: رهبری منطقه ای در فناوری های هوایی با توجه به برنامه های وسیع کشورهای منطقه در این حوزه، دستیابی به فناوری طراحی و توسعه هواپیما، به عنوان انکو با تور فناوری های پیشرفته و سرریز آن به صنایع کشور، استفاده از فناوری های مشترک در بخش دفاعی و ارتقا امنیت ملی و در نهایت رفع عقب افتادگی کشور در حوزه هواپیما از جمله اهداف این طرح به شمار می آید./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار