تعیین حریم محدوده کوه دماوند در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: تعیین حریم محدوده کوه دماوند در دستور کار واحد میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

مهدی اسحاقی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه بررسی مشکلات دماوند و طبیعت‌گردی که در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد، گفت: تعیین حریم محدوده کوه دماوند در دستور کار واحد میراث‌ فرهنگی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه طبیعت‌گردی گونه‌ای از گردشگری است که گردشگران دیدن مناطق بکر و دست نخورده را تجربه می‌کنند، افزود: در بحث طبیعت‌گردی توجه پرندگان، رودخانه‌ها، جنگل و فضا‌های سبز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در روستاها، گفت: اعطای مجوز‌های بوم‌گردی همگون با طبیعت در بافت روستا‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست است.

او با اشاره به اهمیت بسیار محیط زیست و حفظ طبیعت که می‌تواند در ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس نقش بسزایی داشته باشد، افزود: با توجه به وجود جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در این استان شعار سال جاری در توسعه گردشگری مازندران مسیر سبز نامگذاری شده است.

اسحاقی با تاکید بر اینکه طبیعت و طبیعت‌گردی در مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است از طی مراحل ثبت جهانی دماوند خبر داد.

معادن گردشگری مازندران با بیان اینکه در بحث جهانی شدن کوه دماوند، تعیین حریم آن برای ما مهم است که باید با برنامه‌ریزی انجام شود، گفت: مکان‌یابی زباله در محدوده کوه دماوند اجرا نمی‌شود.

او افزود: هر اتفاق و برنامه‌ای در محدوده کوه دماوند صورت می‌گیرد باید به دستگاه‌های اجرایی مکاتبه و روال اداری آن طی شود.

اسحاقی گفت: آیین‌نامه طبیعت‌گردی به تمام دستگاه‌های مرتبط ارجاع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.