۱۰ ورزشکار مازندرانی در المپیک و پارالمپیک

ورزشکاران مازندرانی تاکنون ۱۰ سهمیه حضور در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده اند.

حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی عملکرد خوبی در کسب سهمیه داشتند، گفت: ۷ سهمیه المپیک و ۳ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تاکنون توسط ورزشکاران مازندران به دست آمده است.

او افزود: ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۳۴ سهمیه المپیک پاریس در ۱۰ رشته ورزشی کسب کرده اند که سهم ورزشکاران مازندرانی ۷ سهمیه بوده که در رشته‌های تیراندازی، تنیس روی میز، کشتی آزاد و فرنگی و قایقرانی کانو این سهمیه‌ها کسب شد و به عبارتی ۲۱ درصد کل سهمیه کاروان ایران را ورزشکاران مازندرانی بدست آوردند.

دلیری گفت: در پارالمپیک پاریس نیز تاکنون ۳۸ سهمیه در ۷ رشته ورزشی بدست آمده که سهم ورزشکاران مازندرانی ۳ سهمیه حضور در والیبال نشسته بوده است.

او با اشاره به تشکیل ستاد مسابقات المپیک و پارالمپیک در اداره کل ورزش و جوانان مازندران، افزود: این جلسات از ماه‌های گذشته با حضور مسئولان اداره کل و روسای هیات‌های ورزشی استان به صورت متناوب در حال برگزاری است و تمام تلاش مان این است که شرایط را برای حضور با روحیه و پُرانگیزه ورزشکاران مان در المپیک و پارالمپیک پاریس فراهم کنیم.

دلیری در ادامه گفت: استان ورزشی مازندران تاکنون بیشترین سهمیه‌ها را بین استان‌ها کسب کرده که جایگاه ویژه این استان را نمایان می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.