در نهمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار یکی از بهترین مجالس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) از سوی شبیه خوانان کشوری اجرای عمومی شد.

در نهمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار یکی از بی‌نظیرترین اجرا‌های تعزیه به نمایش گذاشته شد و غوغای شبیه خوانان کشور لقب گرفت.

در این مراسم که مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) از سوی ذاکران تعزیه خوان از استان‌های تهران و کرمان شبیه خوانی شد، هنرمندان حسینی در تمام هنر‌های نمایش، موسیقی، شعر و سوارکاری اجرای بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

در لحظه لحظه قسمت غریبی تعزیه نیز که از سکینه خوانی و غریبی خوانی شبیه خوان عباس آغاز می‌شود، مستمع سراسر اشک و عزاداری بر مصائب عاشورا و آنچه که در این واقعه بر خاندان عصمت و طهارت گذشته است بود و صدای گریه کنندگان از زن و مرد شنیده می‌شد.

یکی از شلوغ ترین شب‌های یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار شب نهم بود و جمعیت حاضر که از اقصی نقاط کشور در روستای ده زیار حضور پیدا کردند به واسطه اجرای بسیار خوب شبیه خوانان تا پایان مجلس نشستند و از بزم عزای امام حسین (ع) و شبیه خوانی هنرمندانه ذاکران تعزیه خوان استفاده کردند.

غوغای شبیه خوانان کشور در شب نهم سوگواره ملی تعزیه ده زیار

عمود میدان تعزیه شب نهم سوگواره نیز به تمثال مبارک شهید شهسواری از شهدای شاخص استان کرمان مزین شده بود، شهیدی که در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق فریاد " مرگ بر صدام، ضد اسلام " سر می‌دهد.

نهمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان همراه بود.

غوغای شبیه خوانان کشور در شب نهم سوگواره ملی تعزیه ده زیار

یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از ۱۲ خرداد به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا سه شنبه ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.

در دو شب باقیمانده از این سوگواره ملی که با حضور تعزیه خوانانی از سراسر کشور برگزار می‌شود، مجالس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) شبیه خوانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.