همستر بازی با سنجاب ایرانی!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از پیگیری مورد حیوان آزاری یک سنجاب ایرانی در یکی از شهرهای غربی کشور خبرداد و گفت: اقدامات لازم برای شناسایی، دستگیری و مجازات این فرد با همکاری پلیش فتا آغاز شده است.

تب بازی تلگرامی «همسترکامبت» چندروزی است در کشور بالا گرفته و تعداد کاربرانی که برای دریافت جایزه این بازی به کلیک کردن صفحه موبایل خود رو آورده اند، رو به افزایش است. در این میان، برخی کاربران فضای مجازی برای دیده شدن و جذب دنبال کننده برای صفحات خود، به اقدامات مختلفی همچون حیوان آزاری روی آورده اند. در یکی از این موارد، به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی مجازی از مردی که سنجابی را به دست گرفته دست به دست می‌شود که این فرد دست و پا و صورت حیوان را بر صفحه موبایل می‌کوبد تا مثل ضربه زدن روی صفحه گوشی تلفن همراه در بازی‌های اینچنینی، امتیاز و احتمالا توکن‌های بیشتری به دست بیاورند.

در همین زمینه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با تاسف از این اتفاقات که مصداق حیوان آزاری است، از پیگیری و به نتیجه رسیدن موضوع خبرداد و تاکید کرد: «ویدئوی مورد نظر را دیدم و علاوه برپیگیری موضوع از سوی مسئولان یگان حفاظت استان کردستان، شخصا برای شناسایی و دستگیری فرد خاطی به پلیس فتا اطلاع دادم.»

سرهنگ جمشید محبت خانی با بیان اینکه، این اقدام قطعا جرم است، گفت: هر فردی که هر یک از گونه‌های حیات وحش را به نوعی آزار دهد و موجب جریحه دار کردن احساسات مردم شود، مرتکب جرم شده و عمل او قابل پیگرد است. برهمین اساس، بلافاصله بعد از مشاهده این ویدئو موضوع را به اطلاع پلیس فتا رساندم تا فرد خاطی شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شود.

او افزود: نه تنها را در این مورد، بلکه همواره موارد حیوان آزاری را تحت پیگرد قرار می‌دهیم و با آزار حیات وحش برخورد می‌کنیم. اینکه اشخاص به هر نحوی حیات وحش را آزار دهند، مورد قبول نیست و با قاطعیت با این موارد برخورد می‌کنیم. ویدئوی آزار رساندن به سنجاب ایرانی، اما جرم مضاعف محسوب می‌شود و علاوه بر حیوان آزاری، انتشار ویدئوی این اقدام در فضای مجازی، موجب جریحه دار شدن احساس مردم شده و حال مردم را خراب می‌کند؛ بنابراین فرد خاطی با نشر ویدئو در فضای مجازی مرتکب جرم مضاعف شده است و مجازاتش به تشخیص مقام قضایی تشدید خواهد شد.

سرهنگ محبت خانی در پایان به همشهری آنلاین گفت: به زودی با کمک پلیس فتا فرد خاطی شناسایی و به محض دستگیری، اخبار آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار