مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد:

امروز محیط زیست دغدغه و مطالبه جدی همه مردم و مسئولان است

نورانیان گفت: امروز محیط زیست مطالبه جدی همه مردم و مسئولان است و همه باید در راستای حفظ محیط زیست همکاری و مشارکت داشته باشند.

سید رضا نورانیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در نشست با مسئولین، سازمان تبلیغات اسلامی شهر یزد ضمن تشریح اقدامات حوزه محیط زیست استان گفت: امروز محیط زیست دغدغه و مطالبه جدی همه مردم و مسئولان است و همه باید در راستای حفظ محیط زیست همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان و شهید شاخص محیط زیست استان شهید علی اکبر قنبری زاده از جانبازان عرصه حفاظت از محیط زیست یاد نمود و گفت: ایثار محیط‌بانان شهید و جانباز، یادآور مسئولیت مهم، سنگین و خطیر مجموعه محیط زیست در حفظ و حراست از انفال خدادادی است.

در ادامه محمدرضا خدارحمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان یزد در رابطه با نقش روحانیون در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست گفت: فعالیت‌های انسانی تاثیر بسزایی در تخریب و نابودی محیط زیست دارد.

وی افزود:  استفاده از آموزش‌های ترویجی و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست می‌تواند نگرش و رفتار‌های زیست محیطی مردم را تغییر داده و حتی نگرانی آن‌ها درباره محیط زیست را افزایش دهد بنابراین با توجه به مقبولیت و نفوذ اجتماعی روحانیت در بین مردم، این قشر می‌تواند با تبیین ارزش‌ها و تثبیت باور‌های دینی و آموزش و آگاه سازی مردم در ارتباط با ارزش، اهمیت و لزوم حفاظت از محیط زیست و در نهایت ترویج و تشویق به حفاظت از محیط زیست، می‌توانند رسالت خویش را در این زمینه به انجام رسانده و تاثیر بسزایی در ترویج و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دادآفرین رییس سازمان تبلیغات شهرستان یزد، ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، انسان مسلمان نیز باید خود را در هر مکان و موقعیتی نگه دارنده و پاسدار امانت‌ها و نعمت‌ها از جمله محیط زیست بداند.

 بی گمان محیط زیست یکی از نعمت‌های الهی است که ضرورت استفاده صحیح و منطقی از آن، شکر گزاری در برابر این نعمت بزرگ محسوب می‌شود؛ و استفاده عاقلانه از محیط زیست و نگاه به محیط زیست به عنوان یک امانت الهی و ترغیب انسان به آباد کردن آن ضرورتی انکارناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اگر دغدغه مسئولان است پس چرا هر دقیقه اجازه ساخت کارخانه در یزد می دهند بیمار هستند؟