جلسه تعیین تکلیف، شناسایی ، جذب و پذیرش کودکان کار و خیابانی اتباع در سمنان برگزار شد.

اولین جلسه تعیین تکلیف ، شناسایی ، جذب و پذیرش کودکان کار و خیابانی اتباع در سطح استان در راستای پیگیری مصوبات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان خانواده به ریاست یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در سالن جلسات اداره کل اتباع برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل اتباع، یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان اظهار داشت: استفاده از کودکان کار گاها از روی نیاز نمی باشد بلکه از روی عادت می باشد و گاها دیده می شود با هدف سودجویی و منفعت طلبی برخی سودجویان  است.

اداره کل اتباع با کمک دستگاه‌های مرتبط نسبت به شناسایی و پالایش افراد و گروه هایی که بصورت هدفمند از کودکان کار برای سودجویی و منفعت طلبی استفاده می نمایند قطعا برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و در صورت لزوم نسبت به طرد آنان از استان اقدام خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد این اداره کل در حوزه وظایف و اختیارات ذاتی و سازمانی که دارد برای ساماندهی کودکان کار با برخورد قانونی و بازدارنده با سودجویان قانون شکن که باعث ناهنجاری در جامعه می شوند با تمام توان و امکانات در اختیار و با همراهی دیگر دستگاهها ذیربط اقدام عاجل خواهد کرد.

کلیچ سرپرست امور اتباع در ادامه  فعالیت های فرهنگی اجتماعی و آموزش های لازم برای کودکان کار را لازم و امری ضروری دانست و نسبت به توسعه و استمرار آن تاکید نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار