۱۳ میلیون متر مکعب چوب در قالب زراعت چوب تامین می‌شود

مجری طرح زراعت چوب گفت: در طرح کاشت یک میلیارد درخت بعد از گذشت ۴ سال، امکان تولید ۱۳ میلیون متر مکعب چوب در قالب طرح زراعت چوب وجود دارد.

کامران پور مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال دوم طرح کاشت یک میلیارد درخت نیاز است که حداقل ۱۰۰ میلیون اصله نهال در بحث طرح زراعت چوب تولید و کاشت شود.

به گفته او، امسال براساس هدف گذاری صورت گرفته و با هماهنگی وزارت جهاد در سطحی معادل ۹۰ هزارهکتار در سراسر کشور طرح زراعت چوب داریم که مقدمات این کار از زمستان سال گذشته با تامین نهال مورد نیاز در خصوص گونه های نهالستان های دولتی صورت گرفته است.

پورمقدم ادامه داد: براساس هماهنگی صورت گرفته در قالب برنامه جهش تولید در سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم در قالب زراعت چوب با تامین تسهیلات و کمک فنی و اعتباری این اقدامات انجام می گیرد.

مجری طرح زراعت چوب گفت: بعد از گذشت ۴ سال از طرح کاشت یک میلیارد درخت امکان تولید ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز را در طرح زراعت چوب خواهیم داشت که براین اساس دیگر نیازی به واردات نداریم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
کلاهبرداریه و صد در صد درختای ۵۰ ساله رو به جای کاشته شده ها میبرن والا چه درختیه که بعد از چهار سال قطر تنه اش ۲۰ سانت میشه ؟؟؟
آخرین اخبار