برنامه‌های آموزش هنگام ازدواج در ارتقاء و تعالی خانواده تاثیرگذار است

برگزاری کلاس‌های آموزشی هنگام ازدواج باعث تحکیم بنیان و تعالی خانواده خواهد بود.

 مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ازدواج گفت: خداوند، ازدواج را امر مهم، محبوب و مقدس و بالاترین نعمت برای زن و مرد معرفی کرده است، این پیمان مقدس در صورتی که زوجین از علم و هنر روابط متعهدانه و سالم برخوردار باشند، منجر به حفظ و ارتقاء سلامتی فرد، خانواده و در عین حال تداوم چرخه باروری خانواده و در نتیجه حفظ و ارتقای نسل‌های آتی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مراکز مشاوره قبل از ازدواج محل مناسبی برای دریافت اطلاعات مورد نیاز در اوایل ازدواج می‌باشد، زوجین آموزش‌های لازم را که درتحکیم نظام خانواده موثر است دردوره‌های آموزشی برگزارشده دریافت می‌نمایند و این امر در ترغیب زوجین به یادگیری و تمرین برای داشتن زندگی خوشایند و پایدار بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: براساس ماده ۳۸ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت وزارت بهداشت موظف است در چهار چوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش‌های حین ازدواج را به تمامی زوجین ارایه کند.

وی ادامه داد: زوجینی که جهت انجام عقد وثبت ازدواج از طرف دفاتر ازدواج معرفی می‌شوند پس از انجام آزمایش‌ها و مشاوره ژنتیک جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی شش ساعته که توسط مربیان آموزش دیده ارایه میشود شرکت می‌کنند و در پایان گواهی نامه شرکت در کلاس را دریافت می‌کنند.

گفتنی است: در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۷ مرکز مشاوره هنگام ازدواج فعال است و ماهانه بیش از ۱۰۰۰ زوج آموزش‌های هنگام ازدواج را دریافت میکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
مهریه