دوازده سال بدون فوتی بیماران مبتلا به مالاریا در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

با بیماریابی و درمان به موقع، در طول ۱۲ سال گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به مالاریا در شهر‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ نداده است.

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علیرغم ثبت موارد جدید مبتلا به مالاریا، با انجام تشخیص و درمان به موقع و سیستم بیماریابی دقیق، خوشبختانه از سال ۱۳۹۲ تاکنون مرگ ناشی از مالاریا در شهر‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه بهداشت شامل سم پاشی کانون‌های زیست مالاریا، جمع آوری آب‌های راکد و لاستیک‌های فرسوده و تشدید فعالیت‌های آموزشی، پیشگیری و مراقبتی همکاران به خصوص در نقاط مالاریا خیز جنوب استان، از دلایل به صفر رسیدن مرگ ناشی از مالاریاست.

به گفته غزنوی مالاریا از بیماری‌هایی است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و محل زیست این پشه در مناطق دارای آبگیر، برکه، رودخانه، لاستیک‌های فرسوده و.. است.

وی افزود: در صورت عدم درمان به موقع بیماری، علاوه بر انتقال بیماری به دیگران، می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شایع‌ترین علایم مالاریا شامل تب، احساس سرما، لرز و تعریق است، شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، سیب و سوران و سراوان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

برچسب ها: مالاریا ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار