مدیرعامل گروه تراکتورسازی تبریز با بیان خاطره‌ای از رئیس جمهور شهید و بازدید وی از این گروه در جریان سفر دوم استانی به آذربایجان شرقی در خرداد سال گذشته گفت: در این سفر از شهید رئیسی قول گرفتم تا سال بعد نیز برای رونمایی از چند طرح مهمان تراکتورسازی شود و وی نیز قول داد و گفت "می آیم به شرط بقا"

مصطفی وحید زاده روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در سالگرد حضور و بازدید رئیس جمهور شهید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران که در محل کارخانه برگزار شد، اظهار کرد وگفت: از ۲ ماه قبل برای برگزاری جشن در چنین روزی برنامه ریزی کرده بودیم که متاسفانه حادثه سقوط بالگرد پیش آمد و گنجینه‌های بزرگی از ما گرفت.

وی، شهادت در راه خدا و خدمت به مردم را بهترین پاداش الهی برای شهدای خدمت عنوان کرد و گفت: شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه بهترین پاداش را از خداوند گرفتند و به مقامی رسیدند که آرزوی انسان بزرگ است.

وی به جدیت و همت شهید آل هاشم و شهید رحمتی نیز اشاره کرد و افزود: شهید آل هاشم همراه همیشگی تولید بود و مشکلات را با جدیت دنبال و تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کرد، زیرا اعتقاد داشت که توفیق خدمت به خلق الله، افتخار کمی نیست.

در جریان دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور به استان ها، شهید آیت الله رئیسی ۱۸ خرداد سال ۱۴۰۲ با سفر به تبریز با حضور در گروه تراکتورسازی تبریز، از بخش‌های مختلف این گروه بازدید کرد و ضمن رونمایی از تراکتور شالیزار، از سه پروژه آماده سازی خط تولید و مونتاژ کامیونت ۱۱ تنی، خط تولید محور جولی تراکتور و سالن مونتاژ موتور‌های صنعتی با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ریال بازدید کرد و در پایان سفر نیز دستور پرداخت تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد ریالی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی را صادر کرد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدای خدمت جان شیرین خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند، گفت: شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه در اوج شهید شدند.

تراب محمدی ادامه داد: با مرور سلوک رفتاری و مدیریتی شهدای خدمت، می‌بینیم که همه آن عزیزان خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار داده بودند و به جز خدمت به خلق خدا، چیز دیگری از آنها ندیدیم.

وی افزود: این شهدا، تمام زندگانی خود را وقف مردم و رضای الهی کردند و جان خود را در این راه مقدس فدا کردند و با خستگی ناپذیری و پیگیری امور، در دل مردم جای گرفتند و ماندگار شدند.

وی ادامه داد: شهید آیت الله آل هاشم و شهید رحمتی در مدت حضور خود در آذربایجان شرقی، دویدند و تلاش کردند و لحظه‌ای بیکار ننشستند و حتی در روز‌های تعطیل نیز پیگیر مشکلات مردم بودند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: راهی که این شهدا ترسیم کردند باید ادامه یابد و در خدمت صادقانه و خردمندانه به مردم نباید وقفه ایجاد شود، زیرا راهی که شهید رئیسی و هیات همراه ترسیم کردند نورانی است.

تراب محمدی به انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: باید در این انتخابات فردی را انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهید باشد.

استاد حوزه و دانشگاه که سخنران ویژه این مراسم نیز بود از مردم خواست تا حماسه تشییع را با حماسه حضور در انتخابات ریاست جمهوری تکمیل کنند.

حجت الاسلام مجتبی نظری ادامه داد: اگر فضایی که در تشییع شهدای خدمت بر جامعه حاکم بود را حفظ کنیم مشارکت بالا در انتخابات رقم خواهد خورد و موجب صلابت بیشتر کشور و مسئولان نظام خواهد شد.

وی به اتفاقات اوایل انقلاب و ترور شخصیت‌ها از سوی منافقان کوردل اشاره کرد و گفت: این اتفاقات نه تنها به انقلاب اسلامی ضربه نزد بلکه لطف خفیه برای انقلاب بود و چهره واقعی جلادان و قاتلان را برملا کرد.

نظری ادامه داد: همین افراد که دست شان به خون هزاران ایرانی بی گناه آلوده است دیگران را جلاد و قاتل معرفی می‌کنند و جنایات خود در سال‌های اول انقلاب را فراموش کرده اند.

وی همچنین به ویژگی‌های شخصیتی شهید آل هاشم اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در شرایط آرمانی، مدیریت نکرد غمنامه‌ای طولانی داشت و برای آنکه دستورات رهبر معظم انقلاب را در جامعه جاری کند شب و روز تلاش کرد.

نظری افزود: در حکم رهبر معظم انقلاب به شهید آل هاشم، ۶ دستور مورد تاکید قرار گرفته بود که سلوک صمیمانه با مردم و ارتباط با روحانیت از جمله آنها بود، و شهید آل هاشم برای تحقق و پیاده کردن این دستورات، حتی به سراغ افرادی که میانه خوبی با نظام و انقلاب نداشتند رفت و در خانه آنها را زد.

وی بیان کرد: شهید آل هاشم با سلوک رفتاری خود، بسیاری را جذب کرد و پای افراد زیادی در نماز جمعه تبریز باز کرد و با حضور در بین مردم و فضای مجازی، مشکلات گره خورده بسیاری را باز کرد.

وی ارتباط شهید آل هاشم با روحانیت را نیز بسیار مفید و اثرگذار اعلام کرد و گفت:‌ای کاش حوزه‌های علمیه، برای هر استان و شهری، چنین امام جمعه‌هایی پرورش دهند.

نظری ادامه داد: شهید رحمتی نیز در مدت کم چهارماهه، با تلاش‌هایی که کرد در دل مردم جای گرفت.

این مراسم به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای خدمت و همچنین سالگرد حضور رئیس جمهور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در محل این کارخانه برگزار شد.

برچسب ها: شهدای خدمت ، تولید ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.