اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند به عضو در چهارمحال و بختیاری

رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند، آمار اهدای عضو استان در سال ۱۴۰۳ به ۱۱ مورد رسید.

پانته آرمضان‌نژاد اظهار داشت: صبح امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه اعضای بدن مرحوم سید هومان صالحی ۳۴ ساله اهل روستای رحیم‌آباد شهرستان اردل به بیماران نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: این بیمار بر اثر تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود که پس از تایید مرگ مغزی، خانواده وی به اهدای اعضای بدن وی رضایت دادند.

رمضان نژاد اضافه کرد: عمل جداسازی کبد و کلیه‌های این بیمار برای اهدا به بیماران نیازمند عضو در بیمارستان آِیت‌الله کاشانی شهرکرد انجام شد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: برای ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی به آدرس www.skums.ac.ir نسبت به تکمیل فرم عضویت در خانواده اهداکنندگان عضو اقدام و یا با پیامک کردن کد ملی خود و کلمه اهدا به سرشماره ۳۴۳۲ کارت اهدای عضو را در کمتر از ۳۰ ثانیه دریافت کنند.

رمضان نژاد ادامه داد: داشتن کارت اهدای عضو، تنها به معنای رضایت بیمار برای اهدا بوده و رضایت اولیای دم برای اهدای عضو الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار