توفانی شدن نواحی شرقی کشور تا ۵روز آینده

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: نواحی شرق وجنوب شرقی کشور تا ۵روز آینده توفانی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در برخی نقاط از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی و قزوین بارندگی پیش‌بینی شده است گفت: این شرایط و تداوم بارش ها تا پایان هفته ادامه دارد‌.

وی ادامه داد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارندگی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌های رگباری و موقتی رخ خواهد داد و در برخی نقاط نیز امکان بارش تگرگ وجود دارد.

وی همچنین از صدور هشدارهواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور خبر داد و گفت: بارش‌های امشب در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدید خواهد بود در این خصوص هشدار هواشناسی سطح نارنجی نیز صادر شده و ممکن است این بارش‌ها منجر به سیل آبی شدن مسیل‌ها و طغیانی شدن رودخانه‌ها شوند.

ضیائیان یادآور شد:برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، وقوع گردوخاک در مناطق غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و تا ۵ روز آینده نیز نوار شرقی کشورمان به‌ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک را خواهد داشت.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
یا خدا خودت کمک کن ناراحتی نفسی دارم اینقدر سیگار کشیدم
آخرین اخبار