تجلیل از فعالان قرآنی در صداوسیمای چهارمحال و بختیاری

در نشستی به میزبانی صداوسیمای استان از مرتلان قرآن کریم و عوامل برنامه شمیم بهشت شبکه جهان بین تجلیل شد.

سید محسن حسینی مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در این نشست که با حضور فعالان قرآنی استان، تعدادی از معاونان و مدیران رسانه استانی و عوامل تهیه برنامه شمیم بهشت ویژه جزءخوانی قرآن کریم از مصلای بزرگ امام خمینی شهرکرد در ماه مبارک رمضان حضور داشتند از تلاش‌های عوامل اجرای این برنامه معنوی در استان برای پخش از شبکه جهان بین به ویژه همکاری مجمع خیرین قرآن و عترت استان تشکر و قدردانی کرد.

وی از قرآن کریم به عنوان رسانه اعظم که مرجع کامل تبیینی، تشریحی، حق محور و الهی است، یاد کرد و گفت: در این عرصه صدا و سیما رویکرد و نگرش جدیدی در پیش گرفته است تا معارف و حقایق قرآن در ابعاد مختلف زندگی و جامعه نهادینه شود.

حسینی با تأکید بر اینکه هر کس باید در حد توان خود به قرآن کریم خدمت کند که لازمه آن خودشناسی و شناخت کلام وحی است، افزود: کار در حیطه قرآن کاری تخصصی است که اهل فن و کارشناسان باید در این زمینه کمک کنند و رسانه استانی هم از طرح‌ها و نظرات برنامه سازی و تولید محتوای قرآنی استقبال می‌کند.

حسین گنجی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز در این نشست از عوامل و دست اندرکاران برنامه امسال جزء خوانی قرآن کریم در مصلای شهرکرد که با فضاسازی مناسب و بهره مندی از تلاوت قاریان ممتاز برای نشر و اشاعه قرآن در جامعه تلاش کردند، به ویژه صدا و سیمای استان که با پخش زنده این برنامه بستری فراهم کرد تا مخاطبان بسیاری در ماه میهمانی خدا، با نوای روح بخش کلام وحی همراه شوند، قدردانی کرد.

وی گفت: برای اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه همه باید به عنوان سفیران و سربازان این عرصه از تمام توان و تخصص خود استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


عبدالله اسلامی رئیس مجمع خیرین قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری هم در این نشست بر تعامل همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها برای خدمت به قرآن و نشر و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی گفت: بزرگترین پاداش انس با قرآن وکارکردن در راه قرآن، همان توفیق خدمت به قرآن است.

اسلامی افزود: فعالیت در زمینه قرآن نباید فقط مختص به ماه رمضان باشد و در تمام سال با استفاده از ظرفیت‌های بالای حافظان، قاریان و فعالان قرآنی در استان می‌توان زمینه اجرای برنامه‌های پرمحتوای قرآنی را فراهم کرد.

رئیس مجمع خیرین قرآن و عترت استان همچنین از رسانه استانی برای برنامه سازی و تلاش برای تولید و ترویج برنامه‌های قرآنی تجلیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار