یک تهیه کننده گفت: سریال‌سازی و فیلم‌سازی، بخشی از فرهنگ‌سازی یک کشور است که باید با دقت و اصولی به آن پرداخته شود تا ذهن مخاطب را درگیر خودش کند.

شهیده فاطمه نیک مادر سه شهید بنام‌های علی، غلام و محمد گلزاری است و در مجموع هشت تن از محارم وی به شهادت رسیده‌اند. در زمان جنگ تحمیلی فرزندانش محمد، علی و غلام گلزاری و برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده‌اش حر درویشی و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده‌اش مصطفی مدنی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و او ضمن شرکت در تشییع جنازه و خاکسپاری، در مقابل این همه مصیبت تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد. شهید فاطمه نیک مشهور به ام الشهدا (نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که در حج ابراهیمی در جوار کعبه بدست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد. این روز‌ها فیلمی به زندگی این شهیده با نام «نیک» پرداخته و قرار است به زودی از سیمای خلیج فارس پخش خواهد شد.

علی یاور کارگردان و تهیه کننده درباره ساخت فیلم نیک گفت: انتخاب من برای ساخت فیلم فاطمه نیک برمی‌گردد به سال‌ها قبل که برای نخستین‌بار به جزیره هرمز برای بازدید لوکیشن یکی از فیلم‌ها رفته بودم و در صحبت با اهالی جزیره درباره ایشان اطلاعاتی کسب کردم. بعد از آن مطالعه و تحقیق کردم و نظرم این بود که متن یک مینی‌سریال را درباره ایشان بنویسم که این کار هم به انجام رسید. پارسال پیشنهاد شد که مستند سینمایی ایشان را تولید کنیم که با توجه به اینکه دوباره برای ساخت این سینمایی متن جدیدی باید نگارش می‌شد، تحقیقات کامل‌تری را آغاز کردیم تا متن فیلم‌نامه نوشته شود.

سریال‌سازی و فیلم‌سازی، بخشی از فرهنگ‌سازی یک کشور است

وی افزود:خانم فاطمه نیک که در ۶۰‌سالگی تصمیم گرفت باسواد بشود و به کلاس‌های نهضت سوادآموزی رفت. او فرزندانش را طوری تربیت کرد که جانشان را برای حفظ کشورشان فدا کردند و به شهادت رسیدند و این معنای واقعی عشق به وطن است.

یاور توضیح داد: سریال‌سازی و فیلم‌سازی، بخشی از فرهنگ‌سازی یک کشور است که باید خیلی با دقت و اصولی به آن پرداخته شود تا ذهن مخاطب را درگیر خودش کند. در واقع برنامه‌سازی ابزار مهمی در حفظ و گسترش فرهنگ یک کشور به شمار می‌آید. ما اگر بتوانیم در این راه با موفقیت پیش برویم، باعث می‌شود که کشورمان به نتایج خوبی دست یابد. در اصل باعث می‌شود که یک فرهنگ‌سازی اصولی شکل بگیرد. جدا از بحث سرگرمی تماشای فیلم و سریال، با جذب مخاطب گسترده می‌توانیم در فرهنگ‌سازی موفق باشیم.

سریال‌سازی و فیلم‌سازی، بخشی از فرهنگ‌سازی یک کشور است

یاور درباره تولید این فیلم گفت: این فیلم در ۲۸ جلسه تصویربرداری شد و چهار ماه هم نگارش و تحقیقات و پیش‌تولیدش طول کشید. لوکیشن‌های این فیلم سینمایی در شهر‌های تهران، جزیره هرمز و بندرعباس بوده است. در واقع صبر و رشادت ایشان باعث شد که انگیزه زیادی برای ساخت این فیلم پیدا کنیم.

وی ادامه داد: از همین رو شروع به تحقیق و نگارش کردیم. به همین منظور مدتی در بندرعباس و جزیره هرمز مستقر شدیم و با خانواده ایشان دیدار کردیم و پس از تحقیقات کامل شروع به نگارش متن کردیم و در مرحله انتخاب بازیگر تصمیم بر این شد که از ترکیب بازیگران حرفه‌ای سینما و تئاتر و بازیگران بومی استفاده کنیم. همه گروه انگیزه عجیبی برای ساخت این فیلم داشتند و نتیجه خوبی هم گرفتیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار