نارندرا مودی برای سومین بار امروز طی مراسمی در کنار متحدان جدید ائتلاف خود سوگند نخست وزیر این کشور را یاد خواهد کرد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز یکشنبه برای سومین دوره نخست وزیری  پس از انتخاباتی که در آن نتایج بدتر از حد انتظار او بود و او را مجبور کرد برای ادامه حکومت به یک ائتلاف تکیه کند، سوگند یاد خواهد کرد.

براساس گزارش القدس العربی، مودی هنوز ترکیب دولت خود را اعلام نکرده است، اما در مراسمی که عصر یکشنبه در کاخ نخست وزیری هند برگزار می‌شود، حدود ۳۰ وزیر جدید سوگند یاد خواهند کرد. دولت قبلی مودی متشکل از ۸۱ وزیر بود.

حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا در دهه گذشته به طور کامل حکومت هند را در دست داشته است، اما این بار نتوانست پیروزی‌های قاطع قبلی خود را تکرار کند، به همین دلیل مودی مجبور شد با متحدان خود در ائتلاف ملی دموکراتیک گفتگو‌های سریع انجام دهد تا از تعداد کافی اعضای پارلمان برای تشکیل اکثریت و به دست گرفتن قدرت اطمینان حاصل کند.

با این حال، بزرگترین احزاب در ائتلاف خواستار امتیازات بزرگ در ازای حمایت خود شدند. هندوستان تایمز گزارش داد که حزب بهاراتیا جاناتا به دنبال کاهش دادن  خواسته‌های شرکای خود است.

به طور گسترده گزارش شد که حزب تلوگو دسام که بزرگترین متحد حزب مودی است و ۱۶ کرسی در پارلمان به دست آورده است، چهار مقام وزارتی را از دست حزب مودی ربوده است و حزب بزرگ بعدی، جناتا دال، پس از کسب ۱۲ کرسی در پارلمان، به دنبال دو پست وزارتی است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار