آمریکا در اقدامی زودهنگام و پیش از موعد مقرر خروج نیرو‌های خود از نیجر را آغاز کرد.

ایالات متحده از دیروز جمعه پیش از موعد مقرر، خروج تجهیزات نظامی و پرسنل اضافی از نیجر را آغاز کرد. این را سی ان ان با اشاره به بیانیه پنتاگون و وزارت دفاع ملی جمهوری نیجر گزارش کرده است.

آخرین مهلت خروج نیرو‌ها که دو کشور بر سر آن توافق کردند ۱۵ سپتامبر است. یک منبع آگاه گفت: اولویت ایالات متحده ابتدا خارج کردن تجهیزات حساس از نیجر بود.

مقامات نظامی نیجر در توضیح تصمیم خود اشاره کردند که این توافق بر این کشور تحمیل شده و منافع مردم را تامین نمی‌کند. در پایان سال ۲۰۲۳، حدود هزار پرسنل نظامی ایالات متحده در نیجر حضور داشتند که بیشتر آنها در پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی آگادز بودند.

ماه گذشته آمریکا و نیجر برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور به توافق رسیدند و به ارتش ۴ ماه فرصت دادند تا حدود ۱۰۰۰ سرباز و تجهیزات نظامی آمریکایی را از این کشور غرب آفریقا خارج کنند.

نیجر یکی از کشور‌های آفریقایی بود که ایالات متحده از آنجا بر گروه‌های افراطی در منطقه آفریقا نظارت داشته است. ایالات متحده همچنین نیرو‌های نیجر را آموزش داد. مقامات آمریکایی گفتند که پرسنل آمریکایی که قبل از توافق، این کشور را با پرواز‌های تجاری ترک کردند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: نیجر ، ارتش آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
طبق گفته خودتون 600 تا پایگاه در دنیا دارید دیگه نمیتوانید که هزینه این پایگاه ها به کشورها متحمل کنید مگر کشورهای عربیپس باید همتون به کشور سرخ پوستان ...امریکا..برگردید
آخرین اخبار