به گفته یک کارشناس حقوق بشر با حمایت‌های رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنایت‌هایش در غزه ادامه می‌دهد.

کنت راث، مدیر اجرایی سابق دیده بان حقوق بشر و استاد مدعو در دانشگاه پرینستون در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: فشار بین‌المللی بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در غزه «به وضوح خوب است، اما کافی نیست».

راث گفت: «اگر به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نگاه کنید، او چیز‌های درستی می‌گوید. او می‌گوید برای حفظ جان غیرنظامیان فلسطینی بیشتر مراقب باشید. اجازه دهید غذا و کمک‌های بشردوستانه بیشتر شود. اما او این را با عمل پشتیبانی نمی‌کند.»

به گفته این کارشناس، بایدن به تامین تسلیحات و کمک‌های نظامی که برای بمباران و گرسنگی دادن به غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌شود، ادامه می‌دهد.

راث گفت: «زمانی که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به دنبال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو بود، بایدن اساساً از این حرکت خشمگین شد؛ بنابراین او حتی به حرف‌های خود عمل نمی‌کند و علنا مهمترین حامی نتانیاهو است.»

به گفته این کارشناس تا زمانی که این روند بایدن تغییر نکند، نتانیاهو چراغ سبز را برای ادامه راهبرد جنایات جنگی دنبال می‌کند.

رژیم صهیونیستی اخیرا در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه با شهید کردن بیش از ۲۳۵ فلسطینی و زخمی کردن ۴۰۰ نفر مرتکب جنایت جنگی دیگری شده است. این جنایت هولناک با حمایت آمریکا صورت گرفت.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار