سهرابی نور گفت: اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها می خواهند اسرای در دست حماس را از آنها گرفته و  به جنگ ادامه دهند.

سهرابی نور، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر با توجه به حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه النصیرات که به شهادت رساندن و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینیان منجر شد درباره آینده آتش بس احتمالی میان حماس و صهیونیست‌ها اظهار کرد: در تفاوت سندی که در بحث آتش بس از طرف اسرائیل و آمریکا پیشنهاد شده با سند‌هایی که در دوره‌های قبلی تهیه شده است آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند که بیشتر به شرایط حماس که در دوره‌های قبل به آن پا فشاری کرده بود، از جمله خروج کامل نظامیان صهیونیست و برقراری آتش بس دائم و آزادی تمام اسرای فلسطینی  توجه شده و آن را در توافق جدید قرار داده اند.

وی ادامه داد:، اما حماس در بیانیه‌ای که صادر کرد، عنوان شد که سندی که از جانب اسرائیلی‌ها در این مذاکره آتش بس  منتشر شده است با چیزی که بایدن درباره آن اظهار نظر کرده است کاملا متفاوت بوده.

وی افزود: به نوعی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در صدد هستند که بتوانند  اهرم فشار یعنی اسرای در دست حماس را از آن‌ها گرفته و فشار حماس را بگیرند و  به جنگ ادامه دهند.

با توجه به این موضوعات و جنایات النصیرات و مواضع مقامات حماس از جمله اسماعیل هنیه با توجه به جنایات صهیونیست‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد و بعید است در چند روز آینده توافقی حاصل شود و این موضوع در هاله‌ای از ابهام است.

وی درباره نقش آمریکا در این زمینه تاکید کرد: با توجه به منازعاتی که در سراسر نظام بین الملل صورت گرفته و در هر کدام از منازعات مانند بحث اوکراین، غزه و همچنین تقابل آمریکا و چین در شرق آسیا پای آمریکا در میان است،   دولت بایدن به دنبال دستاورد سازی برای خود است.

وی گفت: دولت بایدن در این دوره دستاوردی نداشته و طبیعی است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور با توجه به مباحث داخلی خود، بخواهند رای داخلی کشور خود را برگردانند با این قضیه که بتوانند با جبهه اسرائیل و فلسطین به توافقی برسند و تا در طول این ۴ سال بتوانند به دستاوردی برسند که این را هم بعید می‌دانم و دموکرات‌ها این احساس خطر را می‌کنند و در تمام این موضوعات هیچ پیروزی هم نداشتند و روز به روز هم جامعه بین المللی به خاطر حمایت‌هایی که از دولت نتاتنیاهو می‌کند بر علیه آمریکایی‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
بنطرم از این ب بعد با خواندن زیارت عاشورا باید 100 بار لعنت ب نتانیاهو وبایدن جنایتکار فرستاد. لعنت برگالانت. لعنت بر لوید استین. لعنت بر تمام کسانیکه کودکان غزه را تشنه. شهید کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
دنیا آنقدر شیرین نیست که برای شهوت رانی و مقام پرستی و عقده گشایی دست به هر کاری بزنی در شهوت بالاتر از سگ نیستی حیف سگ که خدمتگزار انسان و نگهبان در طول تاریخ را برایت مثال زدم و مرگ بر تو انسان ساده لوح و احمق که ابزار دست هوسرانانی هستی یعنی مسائل دنیا را که می بینی چقدر بوی متعفنی میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
امریکا با از دست دادن بازار صهیونیست ها
در واقعه بازار تجهیزات ووووو از میلیاردها دلار عربها را از دست میدهد
با وجود اینکه صهیونیست ها در حال نابودی و کمایند
ولی حتی با وجود مشکلات عدیده صهیونیست ها
مهاجرت معکوس از سرزمینهای اشغالی
اقتصاد نابود شده
ولی میخواهد این غده سرطانی را نگه دارد تا بازار عربها را از دست نده .
Iran (Islamic Republic of)
اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار علیه فلسطین و غزه شرم آور است
۱۰:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار علیه فلسطین و غزه شرم آور است
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار و فرانسه جنایتکار به دنبال ادامه جنگ در غزه هستند
۱۰:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار و فرانسه جنایتکار به دنبال ادامه جنگ در غزه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
بعد از جنگ جهانی دوم تمام عامل اصلی تمام ظلم و ستم بر فلسطینی ها همین رژیم سفاک و خون آشام ایالات متحده آمریکاست. الان هم دوشادوش صهیونیست ها در کشتار مردمی دخالت دارد که چندین دهه تو بدترین محاصره قرار دارند.هدف آمریکا حذف فلسطین هست.
آخرین اخبار