۹۶ درصد زکات جمع‌آوری شده در آذربایجان‌غربی برای نیازمندان هزینه می‌شود

رئیس اداره اجرایی زکات آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش‌بینی جمع‌آوری هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال زکات طی امسال، گفت: ۹۶ درصد زکات جمع‌آوری شده برای کمک به امورات فقرا و نیازمندان هزینه می‌شود.

حجت الاسلام تقی مرادپور رئیس اداره اجرایی زکات آذربایجان‌غربی در جلسه شورای زکات شهرستان نقده گفت: پارسال هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در دبیرخانه زکات ثبت شد که بخش عمده آن سهم کمک به فقرا و چهار درصد نیز برای کار‌های عام المنفعه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بحث واجب دینی یک امر معنوی بوده و در رابطه با بحث زکات این امر یکی از اقدامات مهم است که مسئولان اجرایی شهرستان نقش مستقیم در تحقق بیشتر این امر دارند.

رئیس اداره اجرایی زکات در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اطلاع رسانی حلقه مفقوده جمع‌آوری زکات است، افزود: امروز می‌توانیم با نصب بنر‌های مختلف در ادارات و به به ویژه در سربرگ نامه‌های اداری و تبلیغات در تلویزیون شهری نسبت به جمع آوری و پرداخت زکات فرهنگ سازی کنیم.

امام جمعه نقده نیز در این جلسه با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع)، اظهار کرد: باید همه برای تسهیل امر مقدس ازدواج تلاش کنیم که زکات نیز می‌تواند در این راستا برای ازدواج محرومان نقش مهمی داشته باشد.

حجت السلام حسین فصیح‌نیا با اشاره به اهمیت زکات در جامعه، گفت: مثال مالی و عبادی نقش مهمی در جامعه دارد و افرادی که مثال عبادی را به جا می‌آورند، اما به مساله واجبات دینی بی توجه است مثال عبادی آن مورد قبول درگاه الهی نخواهد بود.

محمد نوبخت نیا فرماندار شهرستان نقده نیز در این جلسه گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار گندم دیمی و آبی در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ۶۵ هزار تن گندم تولید شود و برای جمع‌آوری زکات باید متولیان امر میدانی حضور داشته باشند.

الله وردی قاسمی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نقده از جمع‌آوری ۹ میلیارد ۹ میلیون تومان زکات طی سال خبر داد و گفت: زکات جمع‌آوری شده در امورات محرومان، ساخت مساجد، احداث غسالخانه و خانه عالم هزینه می‌شود.

وی افزود: ۹ قلم شامل زکات می‌شود که پنج قلم آن در منطقه ما به وفور دیده و زکات آن جمع‌آوری خواهد شد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های برتر در حوزه جمع‌آوری زکات بوده و در آخرین رتبه‌بندی کشور، رده چهارم کشور را در اختیار داشته است.

زکات در آذربایجان‌غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.