صادرات ۱۶۵ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار کالای صادراتی اظهاری و عبوری از مرز خسروی

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: ۱۶۵ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار کالای صادراتی اظهاری و عبوری امسال از مرز خسروی به عراق صادر شده است.

علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : ارزش وزنی کالا‌های صادراتی اظهاری و عبوری از مرز خسروی در ۲ ماه اول امسال ۲۲۴ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در ۲ ماه اول امسال در مرز خسروی ۱۲۶ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار کالای صادراتی به ارزش وزنی ۱۶۱ هزار تن اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است که این میزان کالای اظهاری در این گمرک در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی یک رشد ۳۳ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی اظهاری از گمرک خسروی را شامل کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی عنوان کرد و ادامه داد: میزان صادرات کالا‌های دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده نیز در ۲ ماه نخست امسال، ۳۸ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار کالا به وزن ۸۳ هزار تن است.

عباس‌زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در۲ماهه نخست از سال جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش هفت درصد و از نظر وزن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام نام برد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.