اشغالگران در حملات وحشیانه به مرکز نوار غزه، بیش از ۲۱۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و این منطقه را به حمام خون تبدیل کردند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد قتل عام رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز نوار غزه منجر به شهادت ۲۱۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر شده است. 

به گزارش الجزیره، این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجروحان به بیمارستان «العوده» در اردوگاه و بیمارستان «شهدای الاقصی» در دیرالبلاح منتقل شده‌اند.

در همین حال، شاهدان محلی می‌گویند در بیمارستان الاقصی گویی «حمام خون» راه افتاده است. گفته می‌شود تعداد بیماران از ظرفیت بالینی بیمارستان بسیار بیشتر است و وضعیت بسیار آشفته است. همچنین سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که بیمارستان اتصال اینترنت ندارد، فقط یک ژنراتور آن کار می‌کند و در نتیجه دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی کار نمی‌کند. بخش اورژانس پنجره ندارد و مردم برای روشنایی از فلاش گوشی خود استفاده می‌کنند. 

 خلیل الدگران، سخنگوی بیمارستان الاقصی ساعتی پیش اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مشغول ویران کردن سیستم بهداشتی در سراسر نوار غزه است. او می‌گوید در حالی که بیمارستان مملو از بیمار است، شهدا و مجروحان زیادی هنوز در خیابان‌ها هستند و جایی برای افراد بیشتر نیست. 

دفتر رسانه‌ای غزه که این جنایت را «وحشیانه» توصیف کرده، می‌گوید آمبولانس‌ها به دلیل شدت بمباران نمی‌توانند به منطقه برسند. در این بیانیه آمده است: «ما اشغالگران اسرائیلی و دولت آمریکا را مسئول کامل این جنایت فاجعه‌بار می‌دانیم که در آن خون ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه ریخته شد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
وضعیت در بیمارستان شهدای الاقصی فاجعه بار و بسیار خطرناک است و ما خواستار توقف فوری نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی هستیم.
حمله متجاوزان به غیرنظامیان و کودکان و زنان و در اردوگاه النصیرات و مناطق مرکزی غزه را به شدت محکوم می‌کنیم و اشغالگران و دولت آمریکا را مسئول این جنایت هولناک که خون دهها فرد بی گناه ریخته شد، می‌دانیم. ما از جامعه جهانی و همه نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات و جنایات وحشیانه خود تحت فشار قرار دهند و جلوی ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه را بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
که در جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ۲۱۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. شهدا و مجروحان این جنایت به بیمارستان شهدای الاقصی انتقال داده شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
دولت وحشی آمریکا جنایتکار مسئول جنایات هولناک اشغالگران است
سلاح‌های آمریکا به اسرائیل 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اسرائیل و غزه بوده است.
ارتش آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، نوارغزه، لنبان و سوریه بوده است.
جو بایدن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، نوارغزه، لنبان و سوریه بوده است.
برای همه مردم دنیا مشخص و روشن است که از سلاح‌های آمریکایی در حمله به رفح و غزه استفاده شده است.
شمار شهدای غزه به بیش از 37 هزار نفر رسید
نسل‌کشی اسرائیل جنایتکار در غزه با حمایت آمریکاست
صهیونیست ها جنایتکار و هم آمریکایی ها جنایتکار از سال 1917 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
اقدامات اسرائیل در رفح جنایت جنگی است.
حمله به رفح نشانگر وحشی‌گری محض صهیونیستها است.
آخرین اخبار