معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارشناسان رسمی دادگستری در ترویج صلح و سازش بایستی کمک کار عدلیه باشند.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در جلسه ای که  با حضور رییس و اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان برگزار شد، گفت: با تصویب قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، محور اصلی این نهاد صلح و سازش است و با راه اندازی دادگاه صلح، وظیفه معاونت حل اختلاف منحصر به شورای حل اختلاف، داوری، میانجی گری و ستاد صبر شد.

وی با اشاره به دستورات دینی و سیره ائمه اطهار (ع) به مقوله صلح و سازش اضافه کرد: در قرآن کریم به برابری و برادری مومنان و ایجاد سازش میان آنان اشاره شده است و ما نیز باید با انجام دستورات الهی، میان مومنان سازش برقرار کنیم، چرا که حکم دادگاه فصل خصومت است؛ ولی قطع ریشه اختلاف نیست و تنها با سازش میان طرفین دعوی می توان اختلافات و کینه را از بین برد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه توجه به صلح و سازش و برقراری آرامش در جامعه لازمه سیستم قضایی است، ادامه داد: یکی از جا‌هایی که می‌تواند این هدف را برآورده کند، کانون کارشناسان است؛ چرا که بیشترین مراجعات و اختلافات مردم به کارشناسان ارجاع داده می‌شود. 

وی تاکید کرد: کارشناسان رسمی دادگستری در وهله اول باید سعی در اصلاح ذات البین کنند و طرفین دعوا را به سمت و سوی رفع ریشه‌ای اختلاف سوق دهند. 

حجت الاسلام  ابراهیمی بیان کرد: اقدام کارشناسان برای ایجاد سازش باارزش بوده و موجب برقراری آرامش درجامعه می شود و  ما نیز تصمیم داریم از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری استفاده کنیم و با اعطای ابلاغ صلح یاری به کارشناسان متبحر، آنان را در رفع مشکل مردم و ادای وظیفه شرعی، دینی و اخلاقی که صلح و سازش میان طرفین دعواست، یاری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار