شهرستان‌های اهر و هریس از نظر توسعه در سطح استان از سایر شهرستان‌ها عقب‌مانده‌اند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به این‌که شهرستان‌های اهر و هریس از نظر توسعه در سطح استان از سایر شهرستان‌ها عقب‌مانده‌اند،گفت: مهاجرت به تبریز از شهرستان‌های ارسباران نشان‌گر عقب‌ماندگی بوده که مردم ناچاراً مجبور به مهاجرت شده‌اند.

بیت‌الله عبدالهی گفت: در شهرک‌های صنعتی هریس مشکل عدم تأمین برق و در اهر مشکل عدم توسعه شبکه فاضلاب داریم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را با مانع مواجه می‌کند.

وی با انتقاد از معطلی چندساله قطعه ۳.۵ کیلومتری گردنه‌ی گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز گفت: عدم تکمیل گردنه‌ی گویجه‌بئل به لحاظ شرایطی که دارد موجب کشته شدن مردم بر اثر حوادث رانندگی می‌شود. این قطعه ۳.۵ کیلومتر طول دارد، اما چندین سال است که بلاتکلیف مانده و تکمیل نشده است.

وی بر لزوم تعیین تکلیف پروژه کمربندی شرقی تأکید کرد و گفت: کمربندی شرقی به اندازه بزرگراه اهر-تبریز یا بزرگراه اهر-مشگین‌شهر مهم است، چراکه با احداث این پروژه مانع بزرگی از پیش‌روی مردم شهر اهر از نظر ترافیک برداشته می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان این‌که معادن یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه شهرستان اهر در آمایش سرزمین است، گفت: درخواست دارم که ارزیابی زیست محیطی معدن گاودل در اسرع وقت صادر شود، سرمایه‌گذار این معدن قصد دارد ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند و جوانان بیکار منتظر چنین طرح‌هایی هستند.

عبدالهی بر ضرورت احداث بیمارستان دوم و توسعه بیمارستان باقرالعلوم اهر تأکید کرد و یادآور شد: احداث بیمارستان جدید در اهر چندین سال طول می‌کشد، ولی باید اقدامات اجرایی آن را پیگیری کنیم و از طرفی برای توسعه بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز اقدامات جدی صورت گیرد چراکه مردم اهر به لحاظ کمبود امکانات و کادر درمان با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.

وی با یادآوری وعده‌ی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: گفته بودید پس از زیرگذر ورودی شهر اهر از سمت جاده تبریز، مسیر تقاطع روستای کقالق را ساماندهی می‌کنید ولی این وعده بدون نتیجه مانده است. امیدوارم با عمل به وعده، مردم روستا‌های مسیر قیزفخری را خوشحال کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.