بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روند ساخت و تکمیل میدان ورودی شهر زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز از ادامه فرآیند ساخت میدان ورودی شهر زاهدان (میدان راه وشهرسازی) بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات تکمیل این پروژه بزرگ در حوزه شهری قرار گرفت.

اکبری مدیر کل راه وشهرسازی استان در این بازدید با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ تکلیف شد تا این اداره کل در کنار ساخت پروژه های سنگین راهسازی ومسکن در حوزه شهری نیز ورود کند ساخت میدان مهم وحساس ورودی زاهدان را به عهده گرفت و با طراحی یک سازه متناسب با هویت تاریخی، تمدنی واقلیمی استان اقدام به ساخت این پروژه نمود.

اکبری تصریح کرد: با پیشرفت فیزیکی مطلوب برنامه ریزی شده است تا ۲ ماه آینده به لطف الهی این پروژه کم نظیر به وسعت یک و نیم هکتار در حوزه درون شهری تکمیل و افتتاح شود.

وی افزود: همچنین ذکر این نکته ضروری است آنجایی که نخستین نشانه بصری که از شهر در ذهن مسافرین آن نقش می بند دروازه و ورودی شهر است که می توانند تصویر ذهنی خوشایندی برای آنان ایجاد کنند قرار گیری این میدان در ورودی کلان شهر زاهدان قطعا در معرفی فرهنگ و تمدن مردمان این مرز و بوم به هر مهمان ورودی به مرکز استان نقش بسزایی خواهد داشت.

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معتقدیم باید برای زیبا سازی فضاههای شهری در میدان عمل اقدامات موثری انجام دهیم و این پروژه یکی از پروژه های به یادگار مانده استان وحتی المان آن که برگرفته از تلاش صبوری و داشته های تاریخی مردمان استان است که قطعا می تواند نقش موثری در معرفی استان در سطح ملی داشته باشد.

اکبری تاکید کرد: باید به سرعت ورودی شهر زاهدان با هدف بهبود سیما ومنظر شهری دچار تحول اساسی شود و اداره کل راه شهرسازی مصمم به اجرای این فرایند است. 

وی همچنین بابیان اینکه تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت نخست این اداره کل است از تکمیل وبهره برداری از پروژه های مهمی در حوزه راه، مسکن و زیبا سازی معابر شهری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با پیگیری های مداوم بتوانیم در سال ۱۴۰۳ منابع اعتباری پروژه های در دست اجرا را تامین کنیم تا ضمن کاهش بدهی های کلان به پیمانکاران حوزه راهسازی، حجم سنگین پروژههای آغاز شده این بخش را طبق برنامه زمان بندی مدیریت و به بهره برداری برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار