مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: ۶۱۲ هزار و ۲۶۲ اصله نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مساحت ۲ هزار و ۴۸۵ هکتار عرصه مستعد این استان کاشته شد.

عبدالله بامری در تشریح اقدامات اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،اظهارکرد: بیش از ۱۰۰ جلسه هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی برگزار و ۱۶۳ فقره تفاهم‌نامه همکاری با مردم سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی در راستای این طرح منعقد و امضا شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۱ ایستگاه موقت تولید نهال در ادارات و اراضی قرضه به مساحت بیش از۱۲۰ هزار متر مربع فعال‌سازی و اجرا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۳۹ گونه نهال با کاربری جنگل، بیابان و فضای سبز از نوع حرا، کهور، چش زبان گنجشک، زیتون تلخ، پالم، اکالیپتوس، کنارگز، روغن سنجد، توت، درمان عقرب، کاج، تاغ و اسکنبیل در نهالستان‌های منابع طبیعی این استان برای کاشت در این طرح ملی تولید شد.

وی با اشاره به تولید یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۸ اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲، گفت: ۶۳۲ هزار و ۲۵۹ اصله نهال در بین مردم، تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی و ۵۲ هزار و ۲۰۰ اصله نهال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در هفته منابع طبیعی جهت کاشت در مراکز شهری و روستایی توزیع شد.

بامری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی، هلال احمر، آموزش و پرورش و حوزه علمیه سیستان و بلوچستان جهت مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خاطر نشان کرد: بیش از ۸۴ هزار اصله نهال در مساحت ۳۹۹ هکتار با مشارکت بسیج سازندگی در این استان کاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار