سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بی اخلاقی انتخاباتی سرمایه کشور را به آتش می‌کشد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس به تشریح برخی از مصادیق اخلاق انتخاباتی پرداخت.

علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره لزوم پایبندی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به اصل اخلاق مداری اظهار کرد : بی اخلاقی ثمره ای جز به آتش کشیدن سرمایه ملی ندارد و کسی که اینگونه اعتماد ملی را زیر سوال می‌برد قطعا لیاقت ریاست جمهوری را ندارد چرا که این فرد نمی‌تواند با در نظر گیری مصالح ،منافع کشور را تأمین کند.

وی افزود: عموما کاندیداها وارد مسائل حاشیه ای نمی‌شوند اما بعضا ستادهای انتخاباتی آنان با تخریب نامزد رقیب سعی در به رخ کشیدن کاندیدای مطلوب خود را دارند در حالی که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و ما نمی‌توانیم با هر ابزاری هدف را میسر کنیم .

سلیمی متذکر شد : نظام جمهوری اسلامی کارکردهای مثبت بسیاری دارد و دلیلی ندارد که برخی برای تصاحب سکان ریاست جمهوری دستاوردهای رؤسای قبلی که به نوعی دستاورد نظام نیز محسوب می‌شود را تخریب کرده و زیر سوال ببرند لذا این امر مصداق بارز بداخلاقی است .

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: یکی دیگر از مصادیق بداخلاقی انتخاباتی فشار آوردن به شورای نگهبان است به این معنا که می‌گویند فلان نامزد نماینده جناح فلان است در حالی که این رفتار درست نیست و همچنین معرفی نماینده‌های مورد حمایت جناح ها قبل تایید صلاحیت‌ها صورت خوشی ندارد. 

سلیمی افزود: رهبر انقلاب صراحتا فرمودند که در ایام انتخابات از لجن پراکنی پرهیز شود و بنابراین کسی که این مساله را نقض کند قطعا به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد همچنین استفاده از تریبون صدا و سیما صرفا برای کسب شهرت نوعی جفا به کشور و بداخلاقی محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: ممکن است برخی وزیر یا استاندار خوبی باشند اما دلیل نمی‌شود رئیس جمهور خوبی شوند چرا که این دو مسئولیت با هم تفاوت‌های اساسی بسیاری دارند همچنین معتقدم که برنامه های کاندیداها باید شرایط عملیاتی شدن را دارا باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امروز دوشنبه 21 خرداد 1403 هست اما خبری از بن خواربار مهر ماه سال 1402 بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده است چرا؟
۱۵:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
امروز دوشنبه 21 خرداد 1403 هست اما خبری از بن خواربار مهر ماه سال 1402 بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده است چرا؟
آخرین اخبار