آکسیوس:

انتظار می‌رود که گانتس خروج خود را از شورای جنگ اعلام کند

منابع نزدیک به یکی از اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند احتمالا گانتس خروج خود از این شورا را امروز اعلام کند.

آکسیوس به نقل از منابع سیاسی نزدیک به بنی گانتس، وزیر جنگ سابق و عضو فعلی شورای جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که انتظار می‌رود امروز شنبه او در سخنرانی خود خروج از شورای جنگ را اعلام کند.

براساس گزارش الحره، این وب سایت خاطرنشان کرد که اقدام گانتس منجر به سقوط ائتلاف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌شود که همچنان از اکثریت ۶۴ نماینده در کنست برخوردار است، اما این احتمال وجود دارد که این امر منجر به بی ثباتی کابینه صهیونیستی و تشدید بحران سیاسی در این رژیم شود.

دولت آمریکا و بسیاری دیگر از دولت‌های غربی گانتس، یکی از اعضای کابینه جنگی نتانیاهو را فردی میانه رو می‌دانند. خروج او احتمالا فشار آمریکا و بین المللی بر نتانیاهو را افزایش خواهد داد.

یک منبع آگاه به آکسیوس گفت: در اوایل این هفته، گانتس با مقامات ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صحبت کرد و آنها را از تصمیم قریب الوقوع خود مطلع کرد و نظر آنها را جویا شد.

گانتس به شورای جنگ درحالی به شورای جنگ رژیم صهیونیستی پیوست که چهار از عملیات ۷ اکتبر مقاومت فلسطین گذشته بود و نتانیاهو و اعضای کابینه اش از این رویداد‌ها شوکه و سرگردان شده بودند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار