مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در کنار توسعه صنعتی، رویکرد حفاظت از محیط زیست و توجه به الزامات زیست محیطی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

هاشم علایی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته محیط زیست اظهار داشت: توسعه متوازن صنعت و رعایت مسائل و الزمات زیست محیطی، مورد توجه جدی شرکت شهرک‌های صنعتی بوده که ایجاد تصفیه‎خانه‌ها، توسعه فضای سبز و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی از جمله اقدامات موثر این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست بوده است.

 او ادامه داد: اجرای مطالعات زیست محیطی و زون‌بندی شهرک‌ها، از اولین اقدامات موثر این شرکت در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی است تا ضمن مطالعه امکان سنجی استقرار سرمایه گذاران در یک منطقه، زمینه‌های تجمع واحد‌های صنعتی با نوع تولید یکسان در یک زون مشخص فراهم شود.

علایی تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد شهرک‌های صنعتی نیز بر همین اساس بنیان شده است تا با حضور واحد‌های تولیدی در یک مکان خاص که به عنوان شهرک یا ناحیه صنعتی نامیده می‌شوند، از پراکندگی صنایع و در نتیجه معضلات زیست محیطی آنان جلوگیری شود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ایجاد تصفیه‎خانه‎های فاضلاب را از دیگر اقدامات این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست برشمرد و افزود: تاکنون ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اردبیل ۱، اردبیل ۲، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ایجاد و راه‌اندازی شده است و به منظور حل مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که این تصفیه‌خانه در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.

 او ادامه داد: توسعه فضای سبز، از دیگر اقدامات مهم زیست‌محیطی در شهرک‎‌های صنعتی است تا ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، موجبات حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.

 علایی از ایجاد ۲۴۲ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تاکنون خبر داد و افزود: کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از جمله اقدامات توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است که با اجرای ۱۵۲ کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، در حفظ و نگهداری آن تلاش می‌شود.

او در پایان، از تشکیل پویش حامیان صنعت و محیط زیست با هدف جلب مشارکت واحد‌های تولیدی به منظور پاکسازی و تنظیف شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: این پویش با مشارکت کارکنان، واحد‌های تولیدی، شرکت‌های خدماتی و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود تا ضمن اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، نسبت به پاکسازی محیط از زباله نیز اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار