مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سه تبعه افغانستانی که به صورت غیرمجاز در یک کارگاه ضایعاتی در مرکز استان اشتغال داشتند، شناسایی و بازداشت شدند.

بهروز رحیم‌زاده اظهار کرد: بر اساس دریافت گزارشی مبنی بر اشتغال غیرقانونی سه نفر از اتباع افغانستانی در یک کارگاه جمع‌آوری ضایعات، رسیدگی به موضوع و بازدید از کارگاه مورد نظر در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: بازرسان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با هماهنگی استانداری پس از شناسایی و اطمینان از صحت موضوع اشتغال غیرمجاز این سه تبعه افغانستانی در کارگاه جمع‌آوری ضایعات، آنها را به پلیس اطلاعات و امنیت تحویل دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستانی در این استان بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی ممنوع است، تاکید کرد: کارفرمایان، صاحبان مشاغل و کسب و کار از به‌کارگیری تبعه‌های خارجی غیرمجاز در محدوده این استان به جد خودداری کنند.

او تصریح کرد: کارفرمایان در صورت اثبات به‌کارگیری تبعه‌های خارجی غیرمجاز بر اساس بند ج قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به ازای هر روز اشتغال اتباع حدود پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد و در صورت تکرار تخلف، جریمه ۲ برابر می‌شود و سایر مجازات‌های قانونی مرتبط نیز اعمال می‌گردد.

رحیم‌زاده یادآور شد: سال گذشته نیز حدود ۸۰ تبعه غیرمجاز خارجی که در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل مشغول به کار بودند، شناسایی و با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه از استان خارج شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.