میانگین سن ازدواج دختران و پسران کرمانشاهی بالاتر از میانگین کشور

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: میانگین سن ازدواج دختران و پسران کرمانشاهی بالاتر از میانگین کشور است.

حسین آذرکمند به مناسبت هفته ازدواج (۱۹ تا ۲۴ خرداد) با ارائه آمار‌هایی از وضعیت ازدواج در استان، گفت : از ابتدای فروردین سال گذشته تا دهم اردیبهشت امسال جمعا ۱۴ هزار و ۲۴ جوان کرمانشاهی به جرگه متاهلین پیوسته‌اند. 

وی تصریح کرد: ۱۳۲۷ نفر از این افراد، امسال - اول فرودین تا دهم اردیبهشت- ازدواج کرده‌اند. 

معاون امور جوانان استان در خصوص سن ازدواج دختران و پسران کرمانشاهی گفت: براساس آخرین آمارها، میانگین سن ازدواج پسران در کرمانشاه ۳۱.۹ سال و دختران ۲۷.۱ سال است که این آمار در کشور برای پسران ۳۰.۸ سال و برای دختران ۲۵.۸ است و نشان می‌دهد میانگین سن ازدواج در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است. 

وی اضافه کرد: در بین شهرستان‌های استان هم پایین‌ترین سن ازدواج با ۲۷.۹ سال برای پسران و ۲۲.۹ سال برای دختران مربوط به ثلاث باباجانی و بالاترین سن ازدواج با ۳۶.۵ سال برای پسران و ۳۲.۱ برای دختران مربوط به شهرستان دالاهو است. 

آذرکمند به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سال گذشته جمعا به ۱۹ هزار و ۵۹۷ جوان کرمانشاهی تسهیلات ازدواج به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان پرداخت شد. 

به گفته این مسئول، سال گذشته ۸۰.۶۳ درصد از جوانان متقاضی دریافت وام ازدواج در استان توانستند تسهیلات ازدواج خود را بگیرند. 

وی افزود: فروردین امسال هم حدود ۹۵ وام ازدواج به جوانان استان پرداخت شده که تعداد کم آن به دلیل محدودیت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در شروع سال است و قطعا ظرف یکی دو ماه آینده این آمار رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد. 

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته ازدواج در استان، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که از مهمترین آنها می‌توان برگزاری آیین تجلیل از خادمین و فعالین حوزه ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد. 

این مسئول از افتتاح رسمی چهار مرکز مشاوره ازدواج در سطح استان طی هفته ازدواج خبر داد و گفت: با افتتاح این چهار مرکز، تعداد مراکز مشاوره ازدواج در سطح استان به ۲۴ مرکز افزایش می‌یابد. 

آذرکمند خاطرنشان کرد: تعداد مراکز مشاوره ازدواج در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ تنها یازده مرکز بود که طی یکسال اخیر ۱۳ مرکز جدید به آنها اضافه شده است. 

وی برگزاری جشن‌های ازدواج آسمانی در ۱۴ مسجد، برگزاری جشن‌های وصال با حضور زوج‌های جوان و اهداء جهیزیه به آنها، برپایی کارگاه‌های آموزشی مشاوره پیش از ادواج ویژه زوجین جوان، برگزاری جشنواره خانوادگی مادرانه و همایش حسنه ماندگار با موضوع تسهیلگری در جوانی جمعیت را از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج عنوان کرد. 

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.