بهره برداری از روکش آسفالت ۵۵ کیلومتر از راه‌های مازندران

عملیات زیر سازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی مازندران به طول ۵۵ کیلومتر انجام شد.

مهدی اکبری رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره برداری عملیات زیر سازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی استان به طول ۵۵ کیلومتر با اعتباری بالغ ۱۰۷ میلیارد تومان در ۲ ماه گذشته خبر داد.

او افزود: بهره برداری از ۲۷ کیلومتر زیرسازی و آسفالت با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان، روکش آسفالت ۲۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی انجام شد.

اکبری گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، وجود زیر ساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل مناسب‌تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محور‌های فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه هستند.

او بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهر‌ها می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی گفت: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

او افزود: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستا‌های بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

اکبری گفت:بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند.

از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان حدود ۷۸۹۸ کیلومتر راه روستایی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.