معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

۱۲ میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند

کلهر با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند، گفت: سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد در سن ازدواج، متاهل می‌شوند.

سینا کلهر معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج با بیان اینکه با روند ثابتی در موزه ازدواج مواجه هستیم، اظهار داشت: سن ازدواج مقوله عرفی است، اگر برای دختران ۱۵ تا ۴۹ سال و پسران ۲۰ تا ۴۹ سال حساب کنیم، حدود ۱۲ میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند و ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد در سن ازدواج هر ساله متاهل می‌شوند که نیازمند برنامه ریزی برای افزایش این آمار هستیم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های معاونت جوانان وزارت ورزش برای ازدواج تصریح کرد: شاید مهمترین کاری که انجام شده، تدوین نقشه آمایش ازدواج و طلاق کشور است.

معاون جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه با تدوین این نقشه، استان‌ها و شهرستان‌های بحرانی و مطلوب مشخص شده است، اظهار داشت: این نقشه آمایش برای همه استانداران و ائمه جمعه ارسال شده تا تکالیف خود را انجام دهند.

کلهر با بیان اینکه فعالیت را بر استان‌ها و شهرستان‌های در معرض خطر متمرکز کرده‌ایم، گفت: فعالیت‌های آنی در پیش، پس و حین ازدواج متمرکز شده است و در راستای تلاش برای افزایش سواد خانواده و مهارت‌های زندگی مشترک، سال گذشته، حدود ۹ هزار کارگاه پیش از ازدواج برگزار شد.

برچسب ها: جوانان ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سکه گران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
با این وضع گرانی تورم بیکاری بی ارزشی پول کی میتونه ازدواج کنه
آخرین اخبار