هوتهم: تیم ملی والیبال به یک سرمربی با مدیریت قوی نیاز دارد

کارشناس والیبال گفت: تیم ملی والیبال به سرمربی بزرگی مثل ولاسکو که دارای مدیریت قوی بود نیاز دارد تا بازیکنان ما را مدیریت کند.

جعفر هوتهم کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شکست تیم ملی والیبال در آخرین بازی هفته دوم لیگ ملت‌ها مقابل ترکیه گفت: بسیاری از کارشناسان دلایل شکست های تیم ملی والیبال را مسائل روحی بازیکنان می‌دانند، اما به نظرم این بازیکنان حرفه‌ای هستند و در مسابقات بزرگ بازی کرده اند و مسائل روحی نمی‌تواند دلیل این شکست‌ها باشد و مسائل انگیزشی و اصطلاحا والیبال زدگی دلیل این ناکامی‌ها است چرا که بازیکنان از لحاظ بدنی در مسابقات کم نیاورده اند.

وی ادامه داد: بازیکنان ما متاسفانه در امتیاز ۲۰ به بالا ست‌ها بازی را از دست می‌دهند و این مسئله باید آسیب شناسی شود. ما امروز در یک ست ۵ بر صفر از ترکیه جلو بودیم، اما بازیکنان حریف ۷ امتیاز پشت سرهم گرفتند و از ما جلو افتادند. ما در این دیدار از لحاظ سرویس زدن بد بودیم و دفاع ترکیه عملکردی بهتر نسبت به ما داشت. امین اسماعیل نژاد نیز تا اواسط بازی خوب بود، اما بعد از آن بازی ضعیفی از خودش ارائه داد.

هوتهم در خصوص برکناری پائز و اینکه او با مشاوره یکی از مقامات FIVB  سرمربی تیم ملی والیبال شده بود، بیان کرد: ما آنقدر کارشناس خوب داریم که نیازی به گرفتن مشاوره از FIVB نداشته باشیم و نمی‌دانم با توجه به اینکه عملا شانسی نیز برای کسب سهمیه المپیک نداشتیم چرا سرمربی این انتخاب شد که حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برای فدراسیون هزینه درپی داشته است. ما اگر با یک سرمربی ایرانی در این مسابقات حاضر می‌شدیم مطمئنا نتایج بهتری کسب می‌کردیم. پیمان اکبری در بازی با ترکیه تعویض‌های خوبی انجام داد، اما بازیکنان به دلایل انگیزشی بازی خوبی را ارائه ندادند.

وی در خصوص اینکه تقوی رئیس فدراسیون والیبال وعده استخدام یک سرمربی بزرگ برای تیم ملی والیبال را داده است، گفت: ایشان حتما با یک پیش زمینه این موضوع را مطرح کرده است و قرارداد بسیاری از سرمربیان پس از المپیک با تیم هایشان تمام می‌شود، اما تیمی که چندین پشت سرهم در لیگ ملت‌های والیبال داشته است خیلی سخت یک سرمربی بزرگ هدایت آن را قبول کند و‌ ای کاش اگر قرار بود ما در این مسابقات شکست بخوریم حداقل با بازیکنان جوان در این مسابقات حاضر می‌شدیم.

کارشناس والیبال خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال به سرمربی بزرگی مثل ولاسکو که دارای مدیریت قوی بود نیاز دارد تا بازیکنان ما را مدیریت کند. او در زمانی که سرمربی تیم ملی شده بود بازیکنی مثل حمزه زرینی را دعوت کرد و او فیکس تیم ملی شد، اما پس از رفتن او زرینی دیگر به تیم ملی دعوت هم نشد. ولاسکو با مشکلات روحی و روانی بازیکنان به خوبی آشنا بود و به همین دلیل تیم او موفق بود.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
ولاسکو رو بیارید
آخرین اخبار